Vilken oktan kör ni på?
Vilken oktan kör ni på?
GT:n ska ju helst köras på minst 98 oktan.
Men snart försvinner väl 98 oktan helt och hållet?
Är det någon av er som kör på 95 oktan idag, och vilka erfarenheter har ni isåfall av detta?
Någon som använder blyersättning, oktanbooster eller tvåtaktsolja i sin GT?
Men snart försvinner väl 98 oktan helt och hållet?
Är det någon av er som kör på 95 oktan idag, och vilka erfarenheter har ni isåfall av detta?
Någon som använder blyersättning, oktanbooster eller tvåtaktsolja i sin GT?
- coupesudden
- GT-fanatiker
98 ...
98 oktan i all ära ... men nån tog ju prov på 98 oktan och det visade sig att det bara var 92 oktan ... så jag kör oxå billigast =) + tri pak bensintillsats och en skvätt metanol ..( luktar så gott då ) en halvliter till halv tank ung med metanol !!
// mvh janne sundin
// mvh janne sundin
Oktanboster ska man inte köra på.. Man får färre hästar av det, ska du ha upp hästarna så kör på nitrometan. körde på en halvliter 16%ig på 20-30 liter. o det gav skillnad.
Men jag kör med på 95 o det funkar fint..
Men jag kör med på 95 o det funkar fint..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
- coupesudden
- GT-fanatiker
har du kollat upp oktanet ?? gör det för skojs skull ska du se !! man blir allt mer lurad än man tror på dålig bensin !!
å nitrometan skulle jag kanske inte rekommendera men det är upp till var och
en ... nitro "reagerar" mycket dåligt på bensin så det är borkastade pengar och det oxiderar som f** av det ... (kört miniracing) så jag kör med metanol eller toulen inblandning för att få lite kräm i soppan =)
// mvh janne sundin
å nitrometan skulle jag kanske inte rekommendera men det är upp till var och
en ... nitro "reagerar" mycket dåligt på bensin så det är borkastade pengar och det oxiderar som f** av det ... (kört miniracing) så jag kör med metanol eller toulen inblandning för att få lite kräm i soppan =)
// mvh janne sundin
Som min flick vän då..
Hon hade en Saab 9000 turbo som var chipad, 3" blås o konfilter. jo visst e den tjej körd.
O det e jag som lärt henne köra så det säger allt hur hon kör nu mera.. Men när vi tanka V-power som den heter, så blev det faktist skillnad.. Blir viss skillnad på GT:n med

Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Hälde i 102 oktan race soppa (vpwr 99oktan) i turbo gtn jag hade ett tag och det blev en enorm skillnad. öste på som satanGizmo skrev:Som min flick vän då..Hon hade en Saab 9000 turbo som var chipad, 3" blås o konfilter. jo visst e den tjej körd.
O det e jag som lärt henne köra så det säger allt hur hon kör nu mera.. Men när vi tanka V-power som den heter, så blev det faktist skillnad.. Blir viss skillnad på GT:n med

Jag har aldrig testat 95 oktan i min GT.
Det ska väl inte innebära några som helst problem att köra 95 oktan men jag är lite känslig när det gäller GT:n.
Kör ju på bra olja och tändstift och sådant så då blir det ju att köra på den oktan också som står i manualen.
Brukar väl i och för sig blanda i några deciliter tvåtaktsolja i bensinen var 400:e mil eller så för att smörja bränslepumpen och spridarna lite mer.
Blyet är ju borttaget sedan länge.
Tyvärr smörjer inte dagens bensin våra pärlor tillräckligt bra så någon slags tillsats är nog bra för smörjningen av bränslesystemet.
Det ska väl inte innebära några som helst problem att köra 95 oktan men jag är lite känslig när det gäller GT:n.
Kör ju på bra olja och tändstift och sådant så då blir det ju att köra på den oktan också som står i manualen.
Brukar väl i och för sig blanda i några deciliter tvåtaktsolja i bensinen var 400:e mil eller så för att smörja bränslepumpen och spridarna lite mer.
Blyet är ju borttaget sedan länge.
Tyvärr smörjer inte dagens bensin våra pärlor tillräckligt bra så någon slags tillsats är nog bra för smörjningen av bränslesystemet.