Sida 1 av 1
när man bes??
Postat: fre feb 15, 2008 16:01
av Albin
Näar man Reg-bes en gt med turbo måste man ha katt på den då?? för de satt katt på den bilen jag tog motorn ifrån...

Postat: fre feb 15, 2008 16:06
av Gizmo
upp till -88 behöver du ju ingen katt. Men om dem reagerar på det när man reg bes vet jag inte..
Postat: fre feb 15, 2008 16:09
av Albin
Gizmo skrev:upp till -88 behöver du ju ingen katt. Men om dem reagerar på det när man reg bes vet jag inte..
-89 menar väl du??
de hade varit tråkigt att åka på en katt... riva av avgasystemet å sen sätta upp de igen

Postat: fre feb 15, 2008 16:12
av Gizmo
Jag kan ha fel.. Men jag har för mig att det var -88. på vissa -88 siter det en o vissa inte. Sen -89 o uppåt så skulle alla ha det..
Jo det e ju en tradig sak o åka på om det bara e det
Postat: fre feb 15, 2008 16:14
av Albin
jo de är sant endel 87:or har de oxå.. men dom måste fungera efter 89-

Postat: fre feb 15, 2008 16:53
av NipO
katten kom -88 sen vid -89 ska alla ha de. dock så får man "rensa" kattarna på -88orna men själva burken måste vara kvar. o sen tror jag inte du måste ha katt på bilen sålänge bilen inte är av -88 årsmodell.
Postat: fre feb 15, 2008 17:06
av Albin
NipO skrev:katten kom -88 sen vid -89 ska alla ha de. dock så får man "rensa" kattarna på -88orna men själva burken måste vara kvar. o sen tror jag inte du måste ha katt på bilen sålänge bilen inte är av -88 årsmodell.
Endel bilar kom 87 me katt.. de kan jag sätta hur mkt som helst på.. de är sant me att rensa katten men jag har en -88 men de hade inte nån katt heller

Postat: fre feb 15, 2008 17:25
av Jimmen
Är väääldigt säker på att hade bilen du tog motorn ur katt så ska det vara det nu med annars är det tämligen omöjligt...
Sätt dit katt i vilket fall som så är du säker, då bommar du inte på det i alla fall och det är ju inte jobbigt att sätta dit en katt bara...
Om du inte känner för att åka med katt sen av någon anledning så kan du ju besikta med den och sen ta väck den och sätta tillbaka till varje besiktning, är ju lite jobbigt men...
Kör med katt och värna om miljön, tycker du katten stryper effekten så köp större...
Postat: fre feb 15, 2008 17:41
av NipO
det finns ju ställen på internet som har billiga sportkattar.. ett ställe är ju Creatix.se
dom har en på 100 celler och en på 300 celler.
100 celler : 2900:-
300 celler : 1699:-
dom är ju lite större än en "vanlig" så att säga.
Postat: fre feb 15, 2008 21:10
av Edis
Detta är inte offtopic... Jag rensade bort lite inlägg...
Postat: fre feb 15, 2008 22:46
av NipO
Bra du håller ordning och reda
Kom på att du kan ju läsa om vad som behövs på
www.sfro.se
ps. det är bara om du ska regga in den som ombyggt fordon. en tanke bara

Postat: lör feb 16, 2008 13:51
av Albin
NipO skrev:Bra du håller ordning och reda
Kom på att du kan ju läsa om vad som behövs på
www.sfro.se
ps. det är bara om du ska regga in den som ombyggt fordon. en tanke bara

nej skall bara ega in den me motorn.. då måste man väl inte rega den som ombyggt fordon elle??

Postat: lör feb 16, 2008 14:02
av NipO
nej, det var bara en tanke

kommer inte ihåg vad det andra stället med info hette. tror det har disskuterats i någon annan tråd .. frågan är väl bara var ^^
Postat: lör feb 16, 2008 14:06
av Albin
aha oki.. men jag slänger på race-katten igen då...

Postat: lör feb 16, 2008 15:11
av sleeper
nu är det visserligen tidig lördag morgon *nåja, allt är relativt*..
men inte kan man väl bara köra in med en turbomotor och säga "hej, regbesiktning tack" och sen är det klart. sfro är nog vägen man måste gå eller är jag helt ute och cyklar här på morgonkvisten..??
Nu vet jag inte din exakta plan men det "verkar" på dig som att det inte är några problem?
Tacksam för info bara då jag byter motor i min gt..
EDIT:
Sökte lite och fann detta:
http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=4600
Slutsats, du kan regbesiktiga med en turbomotor som har KAT orginal med MAX 163,3 HK och 204,6 NM i en GT, smidigt och enkelt, synd bara att vridet ligger på minst 240 NM i audi 10v turbomotorn..
Ska man öka effekten mer än 20% och vridet mer än 10 % ser jag ingen annan utväg än ombyggt fordon och då måste dessa punkter ändras: c. Byte av fram och bakvagn, motor och växellåda, bromssystem samt styrning..
eller min favorit: a. Ändring av motorplacering till t ex mittmotor..
men nu är jag väldigt intresserad av hur du tänkt lösa detta?
förlåt om man är lite motsträvig här..

Postat: lör feb 16, 2008 15:13
av sleeper
NipO skrev:Bra du håller ordning och reda
Kom på att du kan ju läsa om vad som behövs på
www.sfro.se
ps. det är bara om du ska regga in den som ombyggt fordon. en tanke bara

sen kan man ju undra varför du länkar till Svenska Flottans Reservofficersförbund

vad har dom med saken att göra?
www.sfro.com ..
Postat: lör feb 16, 2008 18:15
av Albin
Jag kollar upp de på bes hur man skall göra..
man regar ju inte bilen med mer hk:D då blir ju försäkringen å allt dyrare

Postat: lör feb 16, 2008 23:01
av NipO
sen kan man ju undra varför du länkar till Svenska Flottans Reservofficersförbund

vad har dom med saken att göra?
www.sfro.com ..[/quote]
haha, fan trodde ju jag hade gjort det först ^^ haha. vart lite nervös där

Postat: sön feb 17, 2008 12:12
av sleeper
men besiktnigsmännen måste väl veta effekten på den nya motorn?
snurrigt blir det men jag hoppas du lyckas, berätta bara hur du gått till väga sen!!
