Audi 90 Quattro / S2 Fjäderben? Tacksam för hjälp!
-
- GT-intresserad
Audi 90 Quattro / S2 Fjäderben? Tacksam för hjälp!
Hej!
Ställde denna frågan på Nordic Audi men ingen svarar, så jag hoppas ni kan hjälpa mig!
Har gått och blivit sugen på ett par coilover, har i nuvarande läge Audi 90 quattro drivlina/fjäderben.
Jag undrar om S2 och 90 quattro ser likadana ut när de gäller fjäderben och coilover?
Har sökt men inte fått fram något om just detta.
Enormt tacksam för säkra svar!
Mvh Henric
Ställde denna frågan på Nordic Audi men ingen svarar, så jag hoppas ni kan hjälpa mig!
Har gått och blivit sugen på ett par coilover, har i nuvarande läge Audi 90 quattro drivlina/fjäderben.
Jag undrar om S2 och 90 quattro ser likadana ut när de gäller fjäderben och coilover?
Har sökt men inte fått fram något om just detta.
Enormt tacksam för säkra svar!
Mvh Henric

Maila Alex_stukof@hotmail.com och fråga honom, han har en av varje står i garaget hemma just nu!
Ett tips
Ett tips

-
- GT-intresserad
Jimmen skrev:Maila Alex_stukof@hotmail.com och fråga honom, han har en av varje står i garaget hemma just nu!
Ett tips
Shit.. såhär snabbt svar har jag aldrig fått!

Tacksåmycket!! Hälsar från dig då annars lär han ju undra vem jag är! haha!
Mvh Henke

dom är ej 100% samma skilnaden är att det saknas infästning för krängnins hämmare på a90 benen.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
kostic.nu
-
- GT-intresserad
zlobo skrev:dom är ej 100% samma skilnaden är att det saknas infästning för krängnins hämmare på a90 benen.
Just de.. där sa du nåt Zlobo! Men krängningshämmare vill man ju ha så då är det ju bara positivt att byta till S2 ben, eller?
Känner mig dålig inom detta området, men om jag köper ett par coilover´s till S2 så brukar väl som regel spindlarna följa med? Liksom de hänger ju ihop.. ?
Tur de finns sånna här forum...

Japp krängningshämmare måste man ha, ( på audi 90 sitter den på länkarmen på s2 sitter den på benen) spindlarna är separata på s2 benen, lika som på 90 benen.Audi_Henke skrev:zlobo skrev:dom är ej 100% samma skilnaden är att det saknas infästning för krängnins hämmare på a90 benen.
Just de.. där sa du nåt Zlobo! Men krängningshämmare vill man ju ha så då är det ju bara positivt att byta till S2 ben, eller?
Känner mig dålig inom detta området, men om jag köper ett par coilover´s till S2 så brukar väl som regel spindlarna följa med? Liksom de hänger ju ihop.. ?
s2 coilover ben
s2 orig ben framm

s2 orig ben bak

har s2 orig ben tillsalu..
Senast redigerad av 1 zlobo, redigerad totalt 0 gånger.
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
-
- GT-intresserad
zlobo skrev:Japp krängningshömmare måste man ha, ( på audi 90 sitter den på länkarmen på s2 sitter den på benen) spindlarna är separata på s2 benen, lika som på 90 benen.Audi_Henke skrev:
Just de.. de minns jag nu! Var ett tag sedan jag hade en S2!
Så det är ofarligt att köpa ett par coilover till S2 alltså, bara att använda dom befintliga spindlarna som jag redan har?
Någon speciell årsmodell på S2 coilover som har betydelse, eller är dom likadana?
Tack för att du tar dig tid Zlobo!! Inte alla som är så hjälpsamma!

Mvh Henke

borde funka, kan kolla om det passar har a90 spindlar i garaget o s2 ben
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
-
- GT-intresserad
Ja, de skulle vara riktigt schysst!zlobo skrev:borde funka, kan kolla om det passar har a90 spindlar i garaget o s2 ben
Ska kolla och se vad jag hittar men annars kanske jag köper dina S2 ben.
Helst vill jag ha liknande dina coliovers, dom ser riktigt fräscha ut!
Antar att det passar, de enda som skiljer är nog krängningshämmaren och att jag har 4bult på spindlarna.

s2 benen funkar med a90 coupe quattro spindlar, kollade precis i garaget. testade bara framm men antar att det funkar bak med.
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
-
- GT-intresserad
Tack!!
zlobo skrev:s2 benen funkar med a90 coupe quattro spindlar, kollade precis i garaget. testade bara framm men antar att det funkar bak med.
Jag är enormt Tacksam att du hjälpte mig med detta Zlobo!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Mvh Henke

np
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu