Bludder bludder

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Krisse
GT-diggare

Bludder bludder

Inlägg av Krisse »

Bluddrar era GT:s mycket? Min gör det. Speciellt när man varvar upp den snabbt har den inte den gasrespons jag skulle velat ha. Det är mest när man drar från låga varv som bluddret infinner sig.
Nån som kan ha en aning om vad det kan vara för problem? Stiften ska vara rätt nybytta. Annars går den fint tycker jag.

Jo en sak till förresten. När den är kall har den väldigt dålig tomgång. När jag nyss startat den och kommer till en korsning där jag måste stanna, dör bilen. Inga problem att starta den igen men det är så irriterande. Håller man gas så kan man hålla den igång. Så fort tempen stigit till drifttemp så är tomgången stabil. Vid drifttemp ligger tomgången runt 700-750 varv. Är det normalt eller ska man ha högre?

/Krisse
Spikey
GT-intresserad

Inlägg av Spikey »

Du kan ha fukt i fördelar locket..
Det brukar vara så på min..
Det e bara att ta loss locket och torka rent..

PS. Min bil har dålig tomgång när den e ny startad.

//Alexander
Användarvisningsbild
Krisse
GT-diggare

Inlägg av Krisse »

Tack för tipset Spikey.
Plockade loss fördelarlocket men kunde inte se tillstymmelse till fukt, torkade ändå rent med en trasa. Tomgången blev bättre, den dör inte nu fast den är kall. Men den vill fortfarande bluddra.
<:gt 2.2l:>lillen
GT-tok

Inlägg av <:gt 2.2l:>lillen »

du kanske har för fet blanding på han.... åk in till en som kan ta avgas prov så får du se... sen med tomgångan så kan det vara tomgångs mtorn som är lite vajsing med... för när jag startar min när han är kall så har jag motor varvet på 1500 sen när han blir lite varmare så går han ner till 850 som han ska vara så du kan ju ställla upp tomgången lite på han
dalmasens
GT-diggare
Kontakt:

samma problem

Inlägg av dalmasens »

jag har samma problem.
De var en polare som sa något med kallstarts ventilen eller nått.
Ska gå över den får se. ::
GT-tok

min bluddrar ingen tinge men han vrålar lite ur nått konstit rör i bakända på bil.. HMMM va kan det vara för fel då..... ps. det är ändas när man gasar
Jimpa_31
GT-diggare

Inlägg av Jimpa_31 »

Tycker din tomgång e adelse för lite det e vell

800 lr 900 +/- 50 den ska vara inställd på ??? : /
Audi Gt Coupe 82
Bild
Användarvisningsbild
Krisse
GT-diggare

Inlägg av Krisse »

Det är mycket möjligt!
Kan man ställa tomgången själv på en GT? Har för mig att jag har läst att ISV ska sköta allt med tomgången.
Sedan undrar jag var i hela friden den där ISV sitter nånstans. Kan det kanske vara den som spökar?
GT-tok

nej de gör du skälv på insugnings röret där har du en skruv.. till min så stickar han ut 1 cm så man ser den lätt...
Skriv svar