Hjälp med vakum slang

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Hjälp med vakum slang

Inlägg av Megiltura »

Behöver snabbhjälp med en vakum slang. Jag har roat mig med att byta motor i helgen och nu är det nästan klart men det är en vakum koppling som jag inte vet vart den ska. jag har bara markerat att där är en koppling. Det är i alla fall den V koppling som sitter bak på motorn mot torpedväggen.

Supertacksam om någon tittar under sin huv och hjälper mig lösa detta problem så jag kan dra igång motorn.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Denna har varit uppe tidigare
Bild
Hjälper den något?
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Var ute och kikade på min och det går en slang från någon "tvåpolig" vacuumgivare på baksidan på blocket som i sin tur går upp till en T-korsning som delar upp sig på anslutningar i trakten under tomgångsventilen.

Tog lite bilder, ska se om det blev något...
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Kom på att jag hade en bild i min projekttråd:
Bild
Där skymtar man det vita T-korset nästan längst ner bakom den nya fina svarta slangen.

Är det den du menar?

Jag ska på möte nu, så jag är inte på plats förrän senare ikväll, men det kanske är lite kött på benen. Det var inte lätt att ta några bilder där iallafall... Man ser knappt vad som är vad :oops: :lol:
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Tack så mycket, det där vakum schemat verkar bra. Den jag letade efter satt bak på motorblocket svår att se och förmodligen omöjlig att fotografera. Men efter lite efterforskning hittade jag vart den skulle, verkar inte riktigt stämma med schemat dock :: men bilen startar i alla fall.

Du ska ha stort tack för hjälpen, dessa jävla slangar överallt rör till det en hel del.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Skriv svar