Läckande Styrväxel!

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Lilja
GT-diggare

Läckande Styrväxel!

Inlägg av Lilja »

Min styrväxel läcker i utgående axel. Finns det, och går det att byta packboxen? Det är en -83:a. Nån som gjort det och kan ge mig tips om hur jag ska göra?
MVH Lasse
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Re: Läckande Styrväxel!

Inlägg av Edis »

Lilja skrev:Min styrväxel läcker i utgående axel. Finns det, och går det att byta packboxen? Det är en -83:a. Nån som gjort det och kan ge mig tips om hur jag ska göra?
MVH Lasse
Vet inte om det är samma, men det ser ut som att det går på de lite nyare iallafall. De skriver om en rep.sats i Bentleykatalogen och jag tror att den har art.nr 811 498 020 B hos Audi.

Jag mailar över några bilder till dig, så ser du hur du hur det ser ut. *yes*
Användarvisningsbild
Lilja
GT-diggare

Inlägg av Lilja »

Tackar Edis för art.nummer och bilderna. var mycket användbara. Nu sitter det en nyrenoverad styrväxel på min lilla älskling. VAG sa först att det inte fanns någon renov.sats. till den. Men då bad jag honom söka på art. nr. jag fick av dig & vips, jo vist fanns det! Samma sats till Audi 80 ända fram till årsmod. -92. *yes* *yes* *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Lilja skrev:Tackar Edis för art.nummer och bilderna. var mycket användbara. Nu sitter det en nyrenoverad styrväxel på min lilla älskling. VAG sa först att det inte fanns någon renov.sats. till den. Men då bad jag honom söka på art. nr. jag fick av dig & vips, jo vist fanns det! Samma sats till Audi 80 ända fram till årsmod. -92. *yes* *yes* *yes*
Gött 8)

Visst är det härligt med reservdelsfolk som har koll på läget :wink:
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker

Inlägg av coupesudden »

det kan va bra att veta =))

//mvh janne sundin
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Vad kostade den förresten?
Användarvisningsbild
Lilja
GT-diggare

Inlägg av Lilja »

670,00 Svenska riksdaler! För en liten påse o-ringar. HUTLÖST!
Skriv svar