Svårstartad

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
jockelind
GT-tok

Svårstartad

Inlägg av jockelind »

Min gt är svårstartad när den är jummen eller har stått i nerförbacke.. då man ska starta den låter det precis som att bränslet rinner bort och när den tills slut tänker starta låter det precis som om man kört soppatorsk tänkte om det finns nån backventil som hindrar bränslet att rinna tillbaka????
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker

Inlägg av coupesudden »

nää men pumpen ska ju fixa det blixtsnabbt när du slår på tändningen .... men det kan va styrtrycksventilen ... den som sitter på blocket med en elanslutning en vaccum å två bränsle ... prova att byta den om du har möjlighet att låna nån !!

//mvh janne sundin
jockelind
GT-tok

Inlägg av jockelind »

men jag har ju det gamla systemet så att pumpen startar inte för att jag vrider på tändningen utan den startar när jag kör startmotorn,,,
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker

Inlägg av coupesudden »

då gör du såhär ... koppla en ströbrytare ist för pumprelät och slå på pumpen ung 2 sec före du startar .. startar den direkt å går fint så är det back ventilen å har jag inte fel så sitter den i banjon på pumpen ... men prova det först !!

//mvh janne sundin
jockelind
GT-tok

Inlägg av jockelind »

ok ska pröva det imorn och se om det blir bättre :D tack för tipset
Skriv svar