Håller på att riva lite i motorn på GT:n.
Det sitter en vakumslang under luftbälgen vid spjällhuset som går ner till toppen vid spridarna. På min slang sitter det en "plastdelare" som jag misstänker inte är helt tät när motorn blir varm.
Är det någon av er som vet om eran vakumslang är hel eller delad som på min GT?
Använder ni slangklämmor till denna vakumslang eller trycker ni bara dit den som den är?
Delad vakumslang??
Jag använder inga slangklämor, men så startar ju inte min motor
... Tror inte att det ska behövas slangklämmor där. Det är väll vevhusventilationen du menar?

www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Något matnyttigt?

Slangarna brukar bli väldigt "snoriga" så det är inte fel att byta dem till nya fräscha.
Här är lite priser på några av de jag bytte:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1415

Slangarna brukar bli väldigt "snoriga" så det är inte fel att byta dem till nya fräscha.
Här är lite priser på några av de jag bytte:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1415
Då kanske du ska börja att undersöka vakumslangarna som sitter kring luftbälgen och vevhusventilationen. Suger den luft till spjällhuset så startar väl inte bilen alls? Du har ju kollat det mesta annat va? Det kanske är en vakumslang som sprack av ålder och värmen?Megiltura skrev:Jag använder inga slangklämor, men så startar ju inte min motor... Tror inte att det ska behövas slangklämmor där. Det är väll vevhusventilationen du menar?
Värt att kolla i alla fall.
