Delad vakumslang??

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Jojjan
GT-fanatiker

Delad vakumslang??

Inlägg av Jojjan »

Håller på att riva lite i motorn på GT:n.
Det sitter en vakumslang under luftbälgen vid spjällhuset som går ner till toppen vid spridarna. På min slang sitter det en "plastdelare" som jag misstänker inte är helt tät när motorn blir varm.
Är det någon av er som vet om eran vakumslang är hel eller delad som på min GT?
Använder ni slangklämmor till denna vakumslang eller trycker ni bara dit den som den är?
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Jag använder inga slangklämor, men så startar ju inte min motor ;) ... Tror inte att det ska behövas slangklämmor där. Det är väll vevhusventilationen du menar?
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Något matnyttigt?
Bild
Slangarna brukar bli väldigt "snoriga" så det är inte fel att byta dem till nya fräscha.

Här är lite priser på några av de jag bytte:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1415
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Ser att den nedre vakumslangen är delad på din GT, Edis.
Jag ska testa att täta denna slang lite extra samt sätta en slangklämma på vakumslangen som sitter på bränsletrycksregulatorn. Det verkar vara vakumläck där.
De andra vakumslangarna som sitter på och omkring luftbälgen verkar vara ok.
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Megiltura skrev:Jag använder inga slangklämor, men så startar ju inte min motor ;) ... Tror inte att det ska behövas slangklämmor där. Det är väll vevhusventilationen du menar?
Då kanske du ska börja att undersöka vakumslangarna som sitter kring luftbälgen och vevhusventilationen. Suger den luft till spjällhuset så startar väl inte bilen alls? Du har ju kollat det mesta annat va? Det kanske är en vakumslang som sprack av ålder och värmen?
Värt att kolla i alla fall. :wink:
Skriv svar