Sida 1 av 1
Delad vakumslang??
Postat: mån jul 14, 2008 13:38
av Jojjan
Håller på att riva lite i motorn på GT:n.
Det sitter en vakumslang under luftbälgen vid spjällhuset som går ner till toppen vid spridarna. På min slang sitter det en "plastdelare" som jag misstänker inte är helt tät när motorn blir varm.
Är det någon av er som vet om eran vakumslang är hel eller delad som på min GT?
Använder ni slangklämmor till denna vakumslang eller trycker ni bara dit den som den är?
Postat: mån jul 14, 2008 20:26
av Megiltura
Jag använder inga slangklämor, men så startar ju inte min motor

... Tror inte att det ska behövas slangklämmor där. Det är väll vevhusventilationen du menar?
Postat: mån jul 14, 2008 20:37
av Edis
Något matnyttigt?

Slangarna brukar bli väldigt "snoriga" så det är inte fel att byta dem till nya fräscha.
Här är lite priser på några av de jag bytte:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1415
Postat: mån jul 14, 2008 21:29
av Jojjan
Ser att den nedre vakumslangen är delad på din GT, Edis.
Jag ska testa att täta denna slang lite extra samt sätta en slangklämma på vakumslangen som sitter på bränsletrycksregulatorn. Det verkar vara vakumläck där.
De andra vakumslangarna som sitter på och omkring luftbälgen verkar vara ok.
Postat: mån jul 14, 2008 21:41
av Jojjan
Megiltura skrev:Jag använder inga slangklämor, men så startar ju inte min motor

... Tror inte att det ska behövas slangklämmor där. Det är väll vevhusventilationen du menar?
Då kanske du ska börja att undersöka vakumslangarna som sitter kring luftbälgen och vevhusventilationen. Suger den luft till spjällhuset så startar väl inte bilen alls? Du har ju kollat det mesta annat va? Det kanske är en vakumslang som sprack av ålder och värmen?
Värt att kolla i alla fall.
