Vitröker

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
odens
GT-diggare

Vitröker

Inlägg av odens »

Tjena! Tycker min har börjat vitrökt som attans.. va kan detta bero på?! :S Har nyss fyllt på lite olja och tror nästan att det var efter det som de blev, kan de bli så om de blir för mycket olja?! :S Eller är kolvringar eller något dyligt kasst?! :? :(
Användarvisningsbild
frasseaudi
GT-diggare

Inlägg av frasseaudi »

Hej!

Det första jag tänkte på är väl om topplockpackningen har gått, dom brukar ta in vattnet i motorn då, och följden blir att dom börjar vitröka.

Men det ska ju synas på oljan med tiden, den blir ju vitaktig när den kommer i kontakt med vatten.

Ett tips bara!

Mvh Frasse!
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Hur är det med nivån i expansionskärlet?

I övrigt är det ju väldigt fuktigt i luften nuförtiden, kanske kan bidra? Blir det bättre när den är varm?
odens
GT-diggare

Inlägg av odens »

tja, men om topplockspackningen skulle gått ska den inte lätt bli varm och koka då?! Expansionkärlet är jag osäker, har inte kollat på ett tag så är inte omöjligt att de kan va dåligt där! Sett att de blir lite kondens också så de droppar lite vatten ur avgasröret.. Men de är iofs sant att de är rejält fuktigt ute nu.. Ska ut å kika lite idag efter jobbet få se!
odens
GT-diggare

Inlägg av odens »

upptäckte till min glädje att det måste varit vädret som spökade!
Skriv svar