Jag har starka funderingar på o få igång GTn igen. Bara så jag har ngt o köra med. Sakna den gammle GT:N så grymt. Fast där e mycke fel på den. Så jag har funderingar på o köra in på SBP o kolla vad dem har o gnälla på.
Men för o kunna köra med den så måste jag ha en lastkännade ventil.
O nu till frågan. vika bilar kan man ta en lastkännade ifrån??
Sen är de bara litta kablar som ska kopplas in. Sen e det ju 4 nya däck. som behövs men det köper jag inte för ens jag vet att man kan köra me den. Sen får den gå tills den säckar ihopa helt..
Lastkännande ventil.. Passar från vilka modeller???
Lastkännande ventil.. Passar från vilka modeller???
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Re: Lastkännande ventil.. Passar från vilka modeller???
Tycker värkligen du ska kolla vad bilprovningen om din GT kanske inte är så mycke fel på den som man kan tro.
Enligt micros sida så fanns det en länk när jag letade efter en ny så "passar även till"där såg jag att det var en lång rad av audi bilar som hade lika.
Köpte en lastkännande ventil från bildelsbasen som satt på en audi 100 gav runt 600:- med frakt å efterkravsavgift, den var precis bytt på den bilen stod det och den ser inte ut att äns vara använd.
Ska meka dit och kolla om den passar, men den ser lika ut så de borde inte vara några problem, nu iveckan det blir ju dyrt och jobbit att fylla på med bromsvätska varannan dag som oftast
Enligt micros sida så fanns det en länk när jag letade efter en ny så "passar även till"där såg jag att det var en lång rad av audi bilar som hade lika.
Köpte en lastkännande ventil från bildelsbasen som satt på en audi 100 gav runt 600:- med frakt å efterkravsavgift, den var precis bytt på den bilen stod det och den ser inte ut att äns vara använd.
Ska meka dit och kolla om den passar, men den ser lika ut så de borde inte vara några problem, nu iveckan det blir ju dyrt och jobbit att fylla på med bromsvätska varannan dag som oftast

Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
-
- GT-fanatiker
enligt vad jag vet så ska alla audi 80/90 100 200 v8 80 tal till 9? samnt 92- a4 a6 coupe osv ska vara samma. tydligen gäller det även broms ok bak fast finns i olika utförande men det ska tydligen passa.har oxå köpt från en audi 100 som jag satte på min audi 80 87:A det vara samma kollade även på valla när jag var där och plockade grejer och det ser ut att vara samma.
Jo men jag kom på att där e ju en gt på skroten i helsingborg, så det blir till o köra o hämta den.. annars kollar jag på någon annan bil..
Ska göra en lista på vad som behövs för o få igång den..
Ska göra en lista på vad som behövs för o få igång den..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922