Extraktor :D,,det existerar o nu vet vi var

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Mogge
GT-intresserad

Extraktor :D,,det existerar o nu vet vi var

Inlägg av Mogge »

Tjena,
jag var i kontakt med Sölve Ståhl och fick ett tips av honm om vem som hade extraktorrör till våra bilar.Nån bekant till honom hade köpt ett där för ett antal år sen.Då kostade det 5500:- + moms ca.

Jag var inne o kikade på sidan idag o letade runt,kan dock inte hitta coupe/80 i listan,men audi 100 5 cyl 10V 136hk finns med + en hel dröse till,,2,1l 2,2 mfl, extraktor till våra bilar ligger i listan som behandlar gamla modeller som inte finns färdiga på hyllan utan tillverkas på förfrågan,därför har priset ökat också,,860 euro om jag tyder det hela rätt.

Men viktigast av allt,,DET FINNS :D

http://www.faecherkruemmer-pro.de/
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

klart de finnes.. det har funnits ett x antal på E-bay.de.

Men de kan ju vara bra med en hemsida med
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Mogge
GT-intresserad

Inlägg av Mogge »

ja jo,att det finns är ju klart,men ebay e begagnat+ det är inte så ofta det finns extraktorrör till våra bilar där,,3 pipsrören finns där ju,men det är ju inget "riktigt" extratorrör i den bemärkelsen,men nu vet vi att det fortfarande kan köpas nytt,det var det jag menade. Röret som sölves kund hade köpt var ett riktigt 5:1 rör och såg tydligen riktigt fint ut.Hehe tro det eller ej,men den gubben har stenkoll på allt han varit inblandad i.Han hade letat i sina gamla anteckningar efter röret när jag frågade honom,,och han hade till och med datum,årtalet var 2003 :D,namn på personen mm mm som hade visat honom sitt nyinköpta extratorör :D .
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

845€ kostar det.. till gt
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

845€ för 2 extra hästkrafter.
Jösses. *asg*
Mogge
GT-intresserad

Inlägg av Mogge »

Nja,nu e det ju inte riktigt så att man köper ett extraktor för att sätta på en originalmotor :D .Om man trimmat vidare med maxportning/planing kamaxel mm,,så är det nästan ett måste,man vill ju inte lägga en massa jobb på portning av toppen om man sen ändå stryper flödet med ett originalgrenrör.Men visst,du har ju rätt i att för gemene man är det inte lönt,man lägger ju inte 8000:- bara för att bilen ska bröla lite mer :D

Sen kan man ju fråga sig också hur pass mycket bättre flöde är det i extraktorröret jämfört med dom tyska 3 pipsrören :?:

Anledningen till att jag slängde upp länken var just för att det finns en j...a massa trådar här där folk undrar var man kan få tag i extraktorrör,,men det har inte funnits nåt svar på var,utöver ebay.
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Ingen fara Mogge. :wink:

Det lär väl sitta ett extraktorrör på GT Quattron va?
Någon som vet hur Audi tänkte där eftersom det väl är samma HY-motor i den som i den "vanliga" GT:n va?
Mogge
GT-intresserad

Inlägg av Mogge »

Nej inte extraktorrör,men ett bättre än dom som vi har här i sverige.Enligt Sölve så satt det 3 pipiga grenröret på dom tyska 80/90 quattro bilarna.
Sen om det satt på nån annan också det vet jag inte.
Finns det nån här överhuvudtaget som har trimmat sin sugmotor ordentligt och använder ett riktigt 5:1 extraktorrör och som kan berätta om skillnaden gentemot 5:3:1? Hade varit väldigt intressant isåfall att veta hur långt det "bra mycket billigare" 3 pipsröret räcker till.
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Min "GT-Guru" har tillrättavisat mig lite så jag ska spendera eftermiddagen med en lektion i detta nu. :wink:

Annars finns det säkert en massa nyttig information här:
http://www.stahlmotor.se/avgas.htm
Mogge
GT-intresserad

Inlägg av Mogge »

Hehehehe :D,,det är just sölve på ståhlmotor som jag snackat med och som gav mig tips om var jag kunde få tag i extraktor till Gtn :D

Men det var en bra o nyttig länk :D
Skriv svar