Sida 1 av 1
Extraktor :D,,det existerar o nu vet vi var
Postat: ons sep 03, 2008 21:39
av Mogge
Tjena,
jag var i kontakt med Sölve Ståhl och fick ett tips av honm om vem som hade extraktorrör till våra bilar.Nån bekant till honom hade köpt ett där för ett antal år sen.Då kostade det 5500:- + moms ca.
Jag var inne o kikade på sidan idag o letade runt,kan dock inte hitta coupe/80 i listan,men audi 100 5 cyl 10V 136hk finns med + en hel dröse till,,2,1l 2,2 mfl, extraktor till våra bilar ligger i listan som behandlar gamla modeller som inte finns färdiga på hyllan utan tillverkas på förfrågan,därför har priset ökat också,,860 euro om jag tyder det hela rätt.
Men viktigast av allt,,DET FINNS
http://www.faecherkruemmer-pro.de/
Postat: ons sep 03, 2008 21:46
av Gizmo
klart de finnes.. det har funnits ett x antal på E-bay.de.
Men de kan ju vara bra med en hemsida med
Postat: ons sep 03, 2008 22:09
av Mogge
ja jo,att det finns är ju klart,men ebay e begagnat+ det är inte så ofta det finns extraktorrör till våra bilar där,,3 pipsrören finns där ju,men det är ju inget "riktigt" extratorrör i den bemärkelsen,men nu vet vi att det fortfarande kan köpas nytt,det var det jag menade. Röret som sölves kund hade köpt var ett riktigt 5:1 rör och såg tydligen riktigt fint ut.Hehe tro det eller ej,men den gubben har stenkoll på allt han varit inblandad i.Han hade letat i sina gamla anteckningar efter röret när jag frågade honom,,och han hade till och med datum,årtalet var 2003

,namn på personen mm mm som hade visat honom sitt nyinköpta extratorör

.
Postat: tor sep 04, 2008 00:34
av zlobo
845€ kostar det.. till gt
Postat: tor sep 04, 2008 14:43
av Jojjan
845€ för 2 extra hästkrafter.
Jösses.

Postat: tor sep 04, 2008 16:23
av Mogge
Nja,nu e det ju inte riktigt så att man köper ett extraktor för att sätta på en originalmotor

.Om man trimmat vidare med maxportning/planing kamaxel mm,,så är det nästan ett måste,man vill ju inte lägga en massa jobb på portning av toppen om man sen ändå stryper flödet med ett originalgrenrör.Men visst,du har ju rätt i att för gemene man är det inte lönt,man lägger ju inte 8000:- bara för att bilen ska bröla lite mer
Sen kan man ju fråga sig också hur pass mycket bättre flöde är det i extraktorröret jämfört med dom tyska 3 pipsrören
Anledningen till att jag slängde upp länken var just för att det finns en j...a massa trådar här där folk undrar var man kan få tag i extraktorrör,,men det har inte funnits nåt svar på var,utöver ebay.
Postat: tor sep 04, 2008 19:49
av Jojjan
Ingen fara Mogge.
Det lär väl sitta ett extraktorrör på GT Quattron va?
Någon som vet hur Audi tänkte där eftersom det väl är samma HY-motor i den som i den "vanliga" GT:n va?
Postat: tor sep 04, 2008 20:19
av Mogge
Nej inte extraktorrör,men ett bättre än dom som vi har här i sverige.Enligt Sölve så satt det 3 pipiga grenröret på dom tyska 80/90 quattro bilarna.
Sen om det satt på nån annan också det vet jag inte.
Finns det nån här överhuvudtaget som har trimmat sin sugmotor ordentligt och använder ett riktigt 5:1 extraktorrör och som kan berätta om skillnaden gentemot 5:3:1? Hade varit väldigt intressant isåfall att veta hur långt det "bra mycket billigare" 3 pipsröret räcker till.
Postat: fre sep 05, 2008 15:01
av Jojjan
Min "GT-Guru" har tillrättavisat mig lite så jag ska spendera eftermiddagen med en lektion i detta nu.
Annars finns det säkert en massa nyttig information här:
http://www.stahlmotor.se/avgas.htm
Postat: fre sep 05, 2008 15:14
av Mogge
Hehehehe

,,det är just sölve på ståhlmotor som jag snackat med och som gav mig tips om var jag kunde få tag i extraktor till Gtn
Men det var en bra o nyttig länk
