Vilken oljekylare passar på GT

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Vilken oljekylare passar på GT

Inlägg av Dajjmen »

Hej.
Från vilken bil passar oljekylare på audi GT? Kan man tex köpa kylare och slang sen montera på tex Biltemas oljegivaradapter: http://www.biltema.se/products/product. ... mId=135337

//Dajjmen
Bild
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Vad ska du med en oljekylare till? Är inte det lite onödigt?

Jag funderar på vart man skulle ansluta ett sådant kyl, för den där Biltemalösningen känns ju inte som en bra lösning :?
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Inlägg av Dajjmen »

Edis skrev:Vad ska du med en oljekylare till? Är inte det lite onödigt?

Jag funderar på vart man skulle ansluta ett sådant kyl, för den där Biltemalösningen känns ju inte som en bra lösning :?
tänkte att det var en bra lösning på att min olja blir riktigt varm. Ne tveka lite på den biltema saken. Men vad kan vara felet med varm olja annars?
Bild
Jojjan
GT-fanatiker

Inlägg av Jojjan »

Hur varm blir din olja då?

Om du har en oljetempgivare i instrumentbrädan som verkligen fungerar som den ska så är den nog unik. :wink:
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker

Inlägg av Dajjmen »

Jojjan skrev:Hur varm blir din olja då?

Om du har en oljetempgivare i instrumentbrädan som verkligen fungerar som den ska så är den nog unik. :wink:
efter att ha kört en stund ligger dne på 120 Gradet typ, men efter en längre tid på motorvägen går den över det.
Bild
Skriv svar