Sida 1 av 1
Trimmning av GT
Postat: sön sep 21, 2008 09:35
av Fegis
Hejsan spekulerar lite på vad för kul man kan göra med bilen efter vintern

Trimmning finns det chip o sådant att köpa eller blir det till o köpa lite grejer till motorn o sådant?
Postat: sön sep 21, 2008 10:39
av Edis
Det finns inga stora mängder hästkrafter att hämta om man inte satsar på turbo.
Finns lite info här:
http://www.gtcoupe.se/tips_trim.asp
Postat: sön sep 21, 2008 17:02
av Fegis
okej surt..

Postat: mån sep 22, 2008 16:39
av Megiltura
Har för mig att man kan byta till disel motorns vev som en början på ordentlig sugmotortrimmning.
Postat: mån sep 22, 2008 16:52
av Jojjan
Satsa på ett K&N-filter.
Det gör en del skillnad faktiskt.
Sedan låter det lite mysigare också.

Postat: mån sep 22, 2008 18:26
av Fegis
Men om vi ställer om frågan lite vad tror ni är lättast byta till en komplett uris motor eller turbo konventera? :P hehe
Postat: mån sep 22, 2008 19:50
av Jimmen
Beror väl på vad man kan och vad man har för budget...
Postat: mån sep 22, 2008 20:58
av Scorpio86
det är ju lättare att byta till en komplett turbo motor än att turbo konvertera en sug motor.
Postat: mån sep 22, 2008 21:03
av Fegis
Scorpio86 skrev:det är ju lättare att byta till en komplett turbo motor än att turbo konvertera en sug motor.
det låter billigare med

Postat: mån sep 22, 2008 21:42
av Scorpio86
men sen har du ju el härvan som ska byggas om. inget av det är nåt jag rekommenderar till en novis.
men vill du så lycka till men läs massa först då
Postat: mån sep 22, 2008 21:50
av Fegis
jag spekulerar bara förtillfället

ska göra den fin utvändigt först men lika roligt o kolla med er grabbar o flickor först så man får höra lite olika bra o veta saker

Postat: mån sep 22, 2008 22:01
av blueman83
Urisens tidigare 10V motorvariant finns i fler Audi modeller t.ex. Audi 100turbo.
Lite tveksam till konstruktionen idom motorerna om man ska köra hårt.
Spricka i grenröret är inte ovanligt.
Hade jag varit idina kläder och varit ute efter en turbospis så hade jag valt en 20V turbomotor. t.ex. ifrån en Audi 200 eller liknande. Dom är inte så dyra att trimma vidare på om man nöjer sig med 250-300hk.
Går säkert att hitta nån krockad bil att plocka ifrån.
Själv nöjer jag mig att vässa original motorn.

Postat: mån sep 22, 2008 22:24
av Jojjan
Njut av din fina originalbil istället "Fegis" och spara trimningsplanerna till en annan bilmodell. Det är inte kostnadseffektivt att trimma en vanlig GT och en turbomotor får du inte igenom besiktningen ändå.
Spara GT:n och köp en gammal Audi S4 och trimma istället.

Postat: mån sep 22, 2008 22:29
av Jimmen
Kloka ord by Jojjan...
Postat: tis sep 23, 2008 15:19
av Fegis
Jojjan skrev:Njut av din fina originalbil istället "Fegis" och spara trimningsplanerna till en annan bilmodell. Det är inte kostnadseffektivt att trimma en vanlig GT och en turbomotor får du inte igenom besiktningen ändå.
Spara GT:n och köp en gammal Audi S4 och trimma istället.

Om man ändå ska köpa en annan bil med turbo vet jag redan vilken dock kmr det ta något år att få ihop till en sådan men det skulle bli en Audi S2 bara så ni vet och den skulle isåfall nog vara otrimmad tror jag

220hk det är allt jag begär hehe

Postat: tis sep 23, 2008 16:58
av Jojjan
Fegis skrev:
Om man ändå ska köpa en annan bil med turbo vet jag redan vilken dock kmr det ta något år att få ihop till en sådan men det skulle bli en Audi S2 bara så ni vet och den skulle isåfall nog vara otrimmad tror jag

220hk det är allt jag begär hehe

Du har bra smak grabben

Postat: fre sep 26, 2008 19:48
av Audimannen2
Kan inte annat än hålla med
