Tjabba.
Tänkte att jag skulle byta servo oljan i Gtn och jag undrar vad man ska ha för olja.
Och är det någon som kan förklara hur man gör, jag har aldrig gjort det innan.
/Dajjmen
Vilken servo olja?
När det gäller Audis servopumpar så ska man väl hålla sig till den gröna (och dyra) oljan, eller är det bara på nyare kärror?
Jag har faktiskt inte kollat upp hur det är på GT:n, men på min Audi 100 -88B var det dödsstraff på att hälla i annan olja. Den röda oljan löste upp packboxen så den började läcka på utgående axel. Den förra ägaren hade använt röd olja... Jag fick till slut byta ut pumpen på den för den läckte som tusan... Oljan kostade 130kr/liter på Audi på den tiden, jag gjorde av med några sådana flaskor innan jag tog beslutet att byta...
Jag har faktiskt inte kollat upp hur det är på GT:n, men på min Audi 100 -88B var det dödsstraff på att hälla i annan olja. Den röda oljan löste upp packboxen så den började läcka på utgående axel. Den förra ägaren hade använt röd olja... Jag fick till slut byta ut pumpen på den för den läckte som tusan... Oljan kostade 130kr/liter på Audi på den tiden, jag gjorde av med några sådana flaskor innan jag tog beslutet att byta...
Jag kör med röd atf olja för automatlådor i min och den läcker inte.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
man skall köra på lhm eller lhm+ i audis servo pumpar häller man i atf kan det finnas risk att packningarna lägger av efter ett tag.
denna oljan är grön precis som Edis säger.
denna oljan är grön precis som Edis säger.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Det är samma som citroen har i sina bilar. Sån för hydraulisk nivåreglering. Även till min Passat ska oljan vara grön LHM+. Den gröna castrol var billigare är den röda när jag köpte på Autoexp. Runt 160kr/liter och det gick bara i en halvliter trots att jag hade slitit av oljeledningen vid servopumpen längst ner på motorn och fått garagegolvet fullt