Sida 1 av 2

spridar-rören?

Postat: tis okt 28, 2008 14:11
av Albin
spridar-rören placering på "trottlen" luftmängdsmätaren ? och hur dom ska sitta på toppen?
Snabba svar tack!

Postat: tis okt 28, 2008 17:45
av Edis
Vilka insugningsrör?!?

Har du snokat runt i forumet? Det finns en hel del bilder att kika på.

Det är svårt att vara tankeläsare, så när Ni har frågor, tänk igenom de noga och ange så mycket info som möjligt. I detta fallet så tror jag att du menar de olikfägade vacuumslangarna, eller menar du de till vevhusventilationen?

Har inte du 100:a turbomotorer i dina bilar, förresten?!?
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?p= ... ght=#19344

Postat: tis okt 28, 2008 18:14
av Albin
okey förlåt har läs och skrivsvårigheter och kan inte få fram ord att skriva!
japp har snokat omkring på forumet men hittar inget. behöver bilder på luftmängdsmätaren för att se vart spridarrören sitter! så jag inte sätter 5:an ´spridare på 1:an t.e.x. bättre förklarat?

jo men nu är det bes månad för en av dom så måste sätta i sugaren igen! :cry:

Postat: tis okt 28, 2008 18:17
av Jojjan
Menar du var varje bränsleledning går från bränslehuvudet till spridarna?

Postat: tis okt 28, 2008 18:19
av Albin
japp lite lättare förklarat ? :oops:

Postat: tis okt 28, 2008 18:24
av Jojjan
Ingen fara Albin. :wink:

Vi får försöka hitta några bilder på bränslehuvudet.
Har du en vanlig GT-motor eller en Audi 100 motor?
Fast bränsleledningarna kanske sitter på samma plats ändå?

Postat: tis okt 28, 2008 18:34
av Albin
sitter dom på samma plats så har jag det här men är ju inte säker på att det är så.. det är en 136hk GT motor! -88års

ingen som vet??

Postat: tis okt 28, 2008 20:47
av Megiltura
Det bör ju sitta på samma sätt om tändcykeln är den samma, eller? För hur de sitter på bränslehuvudet är ju beroende av vilket rör som ska ha soppa vid vilket tillfälle så därav drar jag slutsatsen att är det samma tändcykel så är det samma bränsle cykel.

Postat: tis okt 28, 2008 21:44
av Albin
Megiltura skrev:Det bör ju sitta på samma sätt om tändcykeln är den samma, eller? För hur de sitter på bränslehuvudet är ju beroende av vilket rör som ska ha soppa vid vilket tillfälle så därav drar jag slutsatsen att är det samma tändcykel så är det samma bränsle cykel.
okey man vart sitter ettan då?

Postat: tis okt 28, 2008 21:57
av coupesudden
det är lugnt det sprutar lika mycket på alla cylindrar samtidigt hela tiden så sätt dom så att rören räcker till du !! =)

// mvh janne sundin

Postat: tis okt 28, 2008 22:00
av Albin
okey.. kallstart ventilen oxå? ::

Postat: tis okt 28, 2008 22:04
av coupesudden
kallstartventilen brukar ju sitta på banjon på inloppet till mängdgivaren .... iaf på dom gamla ... på dom nya är det ju sex uttag på huvudet å ett är till kv:n men jag tror det syns i hålen att ett skiljer sig !!

// mvh janne sundin

Postat: tis okt 28, 2008 22:24
av Albin
coupesudden skrev:kallstartventilen brukar ju sitta på banjon på inloppet till mängdgivaren .... iaf på dom gamla ... på dom nya är det ju sex uttag på huvudet å ett är till kv:n men jag tror det syns i hålen att ett skiljer sig !!

// mvh janne sundin
Nepp alla ser likadana ut.. men skit samma får prova i morgon tack för hjälpen! *yes*

Postat: tis okt 28, 2008 22:40
av coupesudden
har du det huvudet med 6 spridar anslutningar så byglar du pump relät en snabbis å då ser du vilken som ska gå till KV:n ..... men bara en snabbis !! det sprutar som s***n ur den !!

//mvh janne sundin

Postat: tis okt 28, 2008 22:40
av Edis
Har letat som en tok efter vettiga bilder där man ser vilka rör som går var, men jag hittade inga bra... Hoppas att dessa kan vara till lite hjälp iaf...
Bild

Bild

Bild

Postat: ons okt 29, 2008 12:20
av Albin
EDIS? vart går din kall-startventil i nånstans ? så jag sätter den på samma stället tänkte jag :?:

Postat: mån nov 03, 2008 22:16
av Albin
Någon som har en -88 som kan spriva upp hur era spridar-rör sitter på huvudet?
måste in på bes snart..... :cry:

Postat: mån nov 03, 2008 22:24
av gt_87
har en 88a kan ta lite bilder imorgon

Postat: tis nov 04, 2008 16:36
av Albin
kann hoppas på det.. :)

Postat: ons nov 05, 2008 17:42
av evil.tweety
kallstarten enligt bilden är den som sitter i mitten på bränslehuvudet. dom andra i cirkeln är dom till spridarna in loppet borde vara det stora hålet på höger sida och retur på vänster men dom gamla har kallstartem på tryck ingången. och din kall start om du har en 88 passar bara på ett ställe har jag för mig.det ska vara en hona i stället för en hane som till spridarna. Jag har för mig det iaf.