Sida 1 av 1
Motor problem med gt
Postat: tor okt 30, 2008 19:38
av theymmot
Hoj
Köpte mig en gt igår. Den har typ ett konstigt varvstopp vid 5000rpm
och så går den rykigt och inte på fullgas. Även tomgången är lite orolig.
Är det nån som kanske har nå förslag om vad som kan vara felet?
Mvh Tommy
Postat: tor okt 30, 2008 20:30
av Fegis
ett konstigt varvstopp runt 5000 rpm? :P hmm min ligger varvstoppet på 5 500rpm ca.. så det behöver du inte oroa dig över men det andra vet jag inget om
Postat: tor okt 30, 2008 22:18
av gt_87
hade samma problem på en av mina bilar. testade att byta givare tändspole fördelaren,tändmodulen. utan resultat. fick tips att byta soppa pump så byte den plus soppa filtret som siter vid pumpen. efter det hade jag inga problem/micke
Re: Motor problem med gt
Postat: fre okt 31, 2008 06:13
av Jonas
En liten fråga varför ska du upp å varva vid 5000varv? gammla audi 2.2/2.3 10v är inte gjorda att varvasönder, då kan det bli ett haveri med smälta kolvar. plus så händer det inte så mycket alls vid de varvet.
Re: Motor problem med gt
Postat: fre okt 31, 2008 14:17
av theymmot
Jonas skrev:En liten fråga varför ska du upp å varva vid 5000varv? gammla audi 2.2/2.3 10v är inte gjorda att varvasönder, då kan det bli ett haveri med smälta kolvar. plus så händer det inte så mycket alls vid de varvet.
Nä vet de men den går helt konstigt. Håller man fullt så rycker den bara och släpper man lite då varvar den upp.
Postat: fre dec 05, 2008 17:34
av mrknopfler
6300rpm låg stoppet på min
Postat: fre dec 05, 2008 21:13
av stork3n
jag bött den lilla röda grejen som snurar i tändfördelarn sen böt jag också tändfördelar locket, tror den som snurrar kallas rotor eller nåt sånt, då börja min varav ut, mitt varv stopp före låg också på 5000

Postat: fre dec 05, 2008 21:45
av coupegtr
Hade samma på min med..köpte en ny rotor o allt som tillhör en service..satte dit grejerna o prova bilen en runda..o eftersom jag hade en anna kam i som gillade högre varv så gasa man ju på och till min förvåning höll jag på att äta ratten...felet va övervarv spärren på rotorn, troligtvis gick den i tidigare än den skulle. var märkt 6300rpm men slog av på 5000-5100ca. satte i en ny från VW bubbla o nu har jag ingen spärr alls..slog av vid 8200rpm ungefär, va väl tändningen som inte hängde med vet inte...
Postat: fre dec 05, 2008 22:29
av mrknopfler
med orginalrotor för 350:- så tog det tvärstopp vid 6300rpm, vi nästa service så köpte jag en för 55:- istället... man varvar ju aldrig så mycket ändå