Sida 1 av 1

Få igenom en gt coupe med s2 motor...

Postat: fre nov 28, 2008 19:07
av cuppe
undra om någon vet om de är möjligt och få igenom en gt med s2 motor igenom en besiktning...
Isåfalll vad behöver man göra...<


mvh

Postat: fre nov 28, 2008 19:57
av sleeper
i korta drag: ""c. Byte av fram och bakvagn, motor och växellåda, bromssystem samt styrning""

all info du behöver finns här:
http://www.sfro.com/bilarframe.html

Postat: fre nov 28, 2008 20:02
av cuppe
okej är de samma sak om man sätter i en audi 100 eller 200 turbo?

Postat: lör nov 29, 2008 00:18
av Dajjmen
cuppe skrev:okej är de samma sak om man sätter i en audi 100 eller 200 turbo?
hmm kanske inte audi 100 men en turbo motor?? någon som vet mer??

Postat: lör nov 29, 2008 10:28
av Megiltura
Audi 100 HX motor är i princip samma så det märker knappast att man bytt. Har du inte turbo på motorn så är det bara insuget som ser annorlunda ut, tror inte någon bes. man märker det.

Vid bygge av turbo bil är det lika bra att byta de delar som krävs för att få det till ombyggt fordon, särskilt om man ska ha i s2 motorn. Den kraften vill man inte ha med GTns hjulupphängning och bromsar.

Postat: ons dec 03, 2008 16:36
av Scorpio86
Blir det inte smidigare att slänga i 100T motorn då den har mindre effekt och du kanske om bes gubben än snäll får igenom den utan att du måste byta låda och bromsar på bilen. då den motorn bara har 164hk och inte över 200 som s2 puffran har

Postat: ons dec 03, 2008 16:41
av Fegis
du måste fortfarande ha en framvagn som pallar trycket för det så du måste bygga om har jag hört..

Postat: ons dec 03, 2008 17:09
av Scorpio86
det var något nytt. Men prata med killen med den vita turbo GTn och se vad han har för något i framvagnen på sin bil.

Postat: ons dec 03, 2008 20:34
av Albin
framvagenen klarar inte av vridet men den pallar Hk! men har man "intyg" så går det för dom vet ju inte om det är orginal elle inte. men jag personligen tycker att framvagnen i 240km/h är lite för klen. bromsarna glöder och det skall dom inte göra enligt mig.

Postat: tor dec 04, 2008 00:27
av Scorpio86
men man får inte åka 240 på svenska vägar :P

men om dom glöder är det ju bara att göra någonting åt det. Ex ventilerade skivor. Större bromsar öht. mer kylning till bromsarna

Postat: tor dec 04, 2008 16:53
av Albin
sant helt klart....

men länkarms bussningarna har jag fått byta 3st under en sommar bara! bytte till orginal visslingen *hehe*

Postat: tor feb 19, 2009 15:16
av cuppe
Men om man slänger i en 100 turbo men man måste ända byta el systemet eller? tänkte eftersom de är nästan likadana motorer?
Är ingen hejjare på motorer däeför ja fråga

tack på förhand..

Mvh

Postat: tor feb 19, 2009 15:28
av Albin
ja men det är inte alls mkt EL som skall kopplas in. gjort på en 15min. inga stora problem! =) mkt mer el på en 20v!

cuppe skrev:Men om man slänger i en 100 turbo men man måste ända byta el systemet eller? tänkte eftersom de är nästan likadana motorer?
Är ingen hejjare på motorer däeför ja fråga

tack på förhand..

Mvh

Postat: tor feb 19, 2009 15:37
av cuppe
okej tack så mycket för hjälpen...
Är de någon här på forumet som bytt som kan säga lite om dom stötte på några problem när dom bytte motor??
Även om man var tvungen o byta något mer typ framvagn som fram kommer här innan i tråden..

Mvh