Audi 90 quattro på gt coupe?

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

okay, jo skall juh byta golv för att få fyrhjulsdrift...

jo får kika upp det, finns det ngn hemsida?
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

sleeper skrev:Amatörbyggt eller ombyggt det är väl ändå SFRO som håller i det för du ska väl inte bara byta golv utan du ska även bygga om till fyrhjulsdrift?

Ring din SFRO-besiktningsman(de har olika geografiska områden), säg vad du vill göra så får du Rätt svar direkt.

http://www.sfro.com


^
|
|
|
prova den kanske? :)
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

haha ojsan, närmare än vad jag trodde, kanske för nära?^^,
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

hehe brukar vara så! *yes*
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Carlquattro
Inlägg: 4
Blev medlem: ons nov 25, 2009 02:26

Inlägg av Carlquattro »

Hej,

Kul att läsa att andra sitter med liknande galna ideér.
Själv bygger jag på ett litet projekt, inhandlade en nästan rostfri Gt
i somras för 5000, en audi 80 2dr 83 för 2000 och komplett fram/bakvagn
med allt där mellan för 17500, dock utan härva.

Fick även med hela bakändan från s2an som bakvagnen kom ifrån för 1500
får väl trolla med kapen o svetsen..
Har hållt på i 3 dar med bilarna, en hel dag gick åt att få ur asfaltsmattorna! Då jag inte har tillgång till torris.
Gt är tömd på allt och har endast 4 snitt på 10cm vardera så är den 32cm kortad :)

Detta blir dagens verk, korta den och skruva i dörrarna, i morgon ska taket på.
*hehe*

(Förstår inte varför så många vill stjälpa istället för hjälpa)
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Det är ju underbart men för guds skull, dokumentera och starta en projekttråd människa! *yes*
Jag älskar att se gamla audisar få smaka på kapen! 8)
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

Jag säger endast sätt kapen i bilen valet är fritt går det inte så går det inte och du lärt dig något på kuppen. Om du ska skrota bilen för att det inte funka kan du troligen sälja prylarna här. Eller går det så grattis du har ett bygge att vara stolt över. Dokumentera och projekt tråd i vilket fall som helst,


Lycka Till
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

tycker detta låter intressant.men som både emil och edis säger det är inte gjort på en helg eller 5. Hade jag varit som du hade jag tagit komplett driv lina från en audi 100 86-87 quattro mer eller mindre samma som 90/80 quattro.då menar jag inte infästningar osv utan hur det fungerar,Du ska ju ändå bygga om golvet så varför inte göra det så det passar från en sådan bil på en gång. får du desutom 5 bultat på samma veva. som kan vara ganska skönt.finns större ut bud av bromsar osv. Men som sagt du behöver ju ganska många plåt maskiner för att det ska bli enkelt att bygga. bla fallsmaskin plåtbockare och en mängd plåt. plåten är ju billig. 2kvm 2mm 350kr det räcker ett tag. för att under lätta det hela skulle du behöva bygga en vagga så du kan snurra bilen."vända" men det har du ju redan räcknat ut vid detta laget. och om du vill använda audi 100 driv lina så passar ju inte deras fjäder ben på en audi gt/90/80 men du kan ju bygga om fjäder benen så du får andra fjäder koppar ta tex från en gt och svetsa dom på 100:ans fjäder ben. sen kan du ta 90:ans fjäderbens lagringar dom är lite grövre stöttdämpare på.osv Detta är bara förslag. får kolla själv och se om det är möjligt. Det borde fungera.finns mycket man kan bygga om och använda. lycka till... ta en massa bilder på allt kan vara kul att titta på och se hur de går.
Användarvisningsbild
fprobban
GT-fanatiker
Inlägg: 159
Blev medlem: fre jul 18, 2008 10:15
Ort: Sigtuna, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av fprobban »

Jag har ju själv en liten rolig gt som sticker ut lite mer än vanligt ;)

Å jag går själv i planerna att skicka i en quattro drivlina.

Och detta är mest då jag inte hittar en quattro gt att köpa eller så och sen är det ju samtidigt kul att hålla på :)

Och en uris det är ju drömmen men ja det kostar ju...

lättare att lägga lite pengar i taget och meka dit quattro enligt mig :)
Kommer nog börja redan här i vinter med att sätta i quattro drivlina men vet inte från vilken bil då man inte vet vilken som är minst jobb och som håller för flest HK...

Och JAG vill sätta i det i min och om någon har delar eller tips på vad som passar någorlunda så är sånt välkommet för här ska det byggas :D

http://www.garaget.org/Fprobban

Där har ni bilder på min bil så vet ni nog mycket väl vilken det är :)
reggad med Turbo osv så varför inte då satsa på att regga med quattro oxå :)

Tips ideer och förslag tas gärna emot :) då detta ska påbörjas redan i vinter med alla moddar jag ska göra.. Kommer komma upp en tråd när jag väl sätter igång :)
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Finns ju en GT quattro för 40 lökar på blocket.. :P
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Hej om jag vore som du och inte som alla andra.Så skulle jag köpa en audi v8 modell lagom typ en a8 eller varför inte den äldre modellen. jag har själv varit inne på och byggt en gt med v8 men då med audi gt original drivlina och v8 3,6l då jag har en sådan motor står. Som emil och edis säger det är mycket kaross ombyggnader bla för fästen bak för bakaxelklumpen kardan osv.så varför inte bygga något extremt roligt på en gång.Efter som en om reggning måste ändå göras och kostar samma pengar. dessutom en v8 kostar inget i inköp meddans en 80/90 quattro kostar mer pengar. det andra är ju att du slipper trimma 5:an för att komma upp i en massa pulver.eller varför inte ta en v6:a och bygga turbo på.Det är som frugan sa det är meningen att alla garage projekt ska kosta pengar annars har dom inget att vara sura över :wink:
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

evil.tweety skrev:Det är som frugan sa det är meningen att alla garage projekt ska kosta pengar annars har dom inget att vara sura över :wink:
Det är dagens klokaste ord. *yes*
Skriv svar