motorn
-
- GT-intresserad
motorn
hej på er alla!! jag undrar på ett ungefär vad det kan kosta att renovera upp motorn?? eftersom min motor mår inte så bra den får in för mycket olja så det kommer lite blåa mycket avgaser...
-
- GT-intresserad
Scorpio86 skrev:låter som det är dags att byta topplockspackning, jag bytte kamrem, packning och topplocksbultar på min det gick på ungefär 1500 men då gör jag allt själv. Men när du ändå har toppen av så kan du slipa in ventilerna det går på ungefär 1000 spänn på firma.
aaa det är nog topplocket.. men jag kan inte sånt där själv så jag får väll lämna in den till någon...
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Kontakt:
Som sagt det är inte billigt att lämna in toppen beroende på vad man ska göra..
ska du porta, plana slipa ventiler,packningar,ventilstyrningar,ventiltätningar,nytrimkam ev. så kostar det
min topp kommer hamna straxt över 11000 men då är den totalrenoverad men förhoppningsvis lite vassare
ska du porta, plana slipa ventiler,packningar,ventilstyrningar,ventiltätningar,nytrimkam ev. så kostar det
min topp kommer hamna straxt över 11000 men då är den totalrenoverad men förhoppningsvis lite vassare
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
..
Du kommer nog allt få lite mer effekt där ja..rallytobbe skrev:Som sagt det är inte billigt att lämna in toppen beroende på vad man ska göra..
Skulle vara intressant att veta vad som är gjort på min för den ligger på ca 230hk som sug och ca 410 hk med turbon.
Hmm. Jag tror inte så mkt på dom siffrorna om jag ska vara ärlig.
Men. okey. Om siffrorna kommer ifrån en bromsbänk så visst.
Den dagen mitt extra motorbygge är klart och sitter ibilen så ska den bromsas. Kommer jag upp ien effekt på 180-190hk på framhjulen så blir jag överlycklig.
Men plocka gärna isär din motor och forska vad som är gjort.
Har någon lyckats skrämt in 230hk iden så vill jag och säkert fler här på forumet veta dom som är gjort.
Men. okey. Om siffrorna kommer ifrån en bromsbänk så visst.

Den dagen mitt extra motorbygge är klart och sitter ibilen så ska den bromsas. Kommer jag upp ien effekt på 180-190hk på framhjulen så blir jag överlycklig.
Har någon lyckats skrämt in 230hk iden så vill jag och säkert fler här på forumet veta dom som är gjort.

blueman83 skrev:Hmm. Jag tror inte så mkt på dom siffrorna om jag ska vara ärlig.
Men. okey. Om siffrorna kommer ifrån en bromsbänk så visst.![]()
Den har gått på banan förut och den gammla ägaren ska ha papper på effekten från bänkning och turbon som användes med och han ska leta reda på det när han får tid eller om jag åker dit och hjälper han.
Motorn ska plockas isär när jag fått klart verkstaden