Startproblem...

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
absolutcheva
GT-intresserad

Startproblem...

Inlägg av absolutcheva »

Hej! Jag har En Gt-86, som har blivit svårstartad på sistonde! :( Bytt, tändstift, fördelare, rotor, tändkablar nyligen... Någon som haft samma problem och vet vad som kan vara fel? Får stå mala länge på starten innan den startar... obs, detta problem är bara när den är kall! Jätte tacksam för svar! Mvh Micke
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker

Inlägg av Raven_LIII »

Ok.. en ytterst okvalificerad gissning. Kallstartsventilen???
Användarvisningsbild
absolutcheva
GT-intresserad

Inlägg av absolutcheva »

Tror du det kan vara den? Hade funderingar på om det kunde va något med bränslet, kanske att den tappar trycket när den står, så man måste pumpa upp trycket när man startar den? Det konstiga är att nån gång ibland startar den med en gång (kall)... har försökt tänka efter hur vädret är då, om det kan ha något med det o göra? Typ om det är fuktigt ute? Men jag har inte kommit fram till något! Har du haft liknande problem? Får väl kontakta Björstigs, lr nått... men tänkte jag kunde fråga här först! Mvh Micke
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Tycker det verkar som man får nöta på starten på de flesta gamla GT:s. Det är så på båda mina GT:s.

Kan bero på en massa saker läckande spridare, kallstartsventilen eller givaren till denna, slangläckage eller skit vid luftlödesmätaren kanske. En djungel helt enkelt...

Konstigt nog verkar det som om bilarna är mer lättstartade när de har stått två, tre dagar...
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker

Inlägg av Dr_pepper »

Jag har också haft uppe dessa frågor tidigare och precis som du säger Edis så startar min också väldigt lätt när den stått några dagar och är RIKTIGT kall..
Annars får man ibland tugga eller så startar den med en gång, gott är att den alltid startar tillslut!

Fredrik
GT coupé -85
Användarvisningsbild
absolutcheva
GT-intresserad

Inlägg av absolutcheva »

Känner igen mig i vad ni skriver... Men det är lite tråkigt, för när jag köpte den starta den jämnt med en gång! Spela ingen roll om den var kall, lr varm eller inte använts på ett tag! Men får väl prova mig fram o se, om jag kan åtgärda problemet... Men startar gör den ju jämnt... och då låter det så skönt *yes*
Skriv svar