vad heter denna del och var hittar jag bussningar?

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

vad heter denna del och var hittar jag bussningar?

Inlägg av Dajjmen »

Tjabba. Besiktade gtn idag och allt var bra utom avgasvärdena men såg att jag hade litet hål i avgasröret såg ett ska fixas. Men som "bra att veta" så fick jag att bussningarna i denna del har börjar glappa lite, så tänkte kolla upp vad delen heter och var jag köper bussningar. Dom sitter på framvagnen.

Hur byter jag bussningarna lättast och måste jag göra en hjulinställning efter bytet?

Bild


//Dajjmen
Bild
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Du byter bussningarna enklast genom att tabort länkarmen, och pressa ur bussningarna i skruvsycke med hylsor till hjälp från hylnyckelsortimentet som hjälp. *yes*

Kan finnas ännu enklare sätt oxå. tex. knäledspress eller liknande.

Hjulinställningen ändras inte.
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

blueman83 skrev:Du byter bussningarna enklast genom att tabort länkarmen, och pressa ur bussningarna i skruvsycke med hylsor till hjälp från hylnyckelsortimentet som hjälp. *yes*

Kan finnas ännu enklare sätt oxå. tex. knäledspress eller liknande.

Hjulinställningen ändras inte.
Okej, så Länkarm var namnet, man lär sig nått nytt var dag. Okej inte allt för svårt att byta alltså. Men var köper jag bussningarna? ;D
Bild
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Dajjmen skrev:
blueman83 skrev:Du byter bussningarna enklast genom att tabort länkarmen, och pressa ur bussningarna i skruvsycke med hylsor till hjälp från hylnyckelsortimentet som hjälp. *yes*

Kan finnas ännu enklare sätt oxå. tex. knäledspress eller liknande.

Hjulinställningen ändras inte.
Okej, så Länkarm var namnet, man lär sig nått nytt var dag. Okej inte allt för svårt att byta alltså. Men var köper jag bussningarna? ;D
De finns på Mekonomen kostar 150kr/st går åt 2st till varje länkarm
har bytt på min nyligen *yes*
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

rallytobbe skrev:
Dajjmen skrev: Okej, så Länkarm var namnet, man lär sig nått nytt var dag. Okej inte allt för svårt att byta alltså. Men var köper jag bussningarna? ;D
De finns på Mekonomen kostar 150kr/st går åt 2st till varje länkarm
har bytt på min nyligen *yes*
Ajdå. 600 kr :D ajja sånt är livet. hur gjorde du när du bytte då?
Bild
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

grabben fixade dem på skolan inte Tottii utan den näst största ,tror han pressade ut de gamla och i med de nya ...
Skriv svar