dålig framvagn - spårande bil

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker

dålig framvagn - spårande bil

Inlägg av Dr_pepper »

Hej!

Min framvagn är lite dålig, bilen spårar väldigt lätt fram och tillbaka. Man får hela tiden sitta beredd på att bilen skenar iväg...

Sedan hoppar och skakar drivhjulen precis när man ligger på dragläget och kör iväg.

Vad kan den största orsaken vara, styrleder eller några andra leder? Har ej kollat så noga, vet inte riktigt vad jag skall kolla efter..

Fredrik
GT coupé -85
Användarvisningsbild
GT-87
GT-tok

Inlägg av GT-87 »

kan vara en drivknut, men det borde inte påverka spårningen.
Användarvisningsbild
black_driver
GT-diggare
Kontakt:

Inlägg av black_driver »

min bil var lika dan!! det berodde på stötdämpare och hjulinställningen....jag fixxade det å den blev en dröm ijjen!
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker

Inlägg av Dr_pepper »

Vad var det för fel på stötdämparna? Var dom tvugna att bytas?

Fredrik
GT coupé -85
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker

Inlägg av Dr_pepper »

Jag har hört att om drivknuten är kass så är det ganska svårt att köra med bilen, att den låser allting.. Kan drivknuten göra så att hjulet skakar vid dragläget?

Fredrik
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Om stötdämparna är kassa så stannar inte bilen om du gungar den upp och ner. Kör du i ett "potthål" så kommer du nästan att studsa av vägen. Jag har kört med en riktigt kass dämpare en gång i mitt liv och jag höll på att studsa i diket flera gånger. Det var riktigt otäckt...

Kan det inte vara bussningarna till länkarmarna som är kassa? Borde kunna framkalla alla dina fenomen med spårighet och konstigt glappande när man "drar" iväg.
Skriv svar