Motor problem

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
theymmot
GT-intresserad
Inlägg: 43
Blev medlem: tor okt 30, 2008 19:24
Kontakt:

Motor problem

Inlägg av theymmot »

Hej
När jag startar audin så gillar den att gå på 4 burkar en litenstund. Har testat byta stift o grejer. Sen så är den tjurig till man har fått upp den riktigt i temp.
Är det nån som kanske ve vad det kan vara?
Sen har jag ett annat super störande problem. När jag kommer upp över 100km/h så vibrerar hela bilen sen slutar. vibrerar sen slutar. Alltså de är inte som obalans som vibrerar hela tiden utan de vibrerar en halv sekund sen slutar typ lika länge, sen vibrerar igen... När det börjar gå ännu snabbare går det typ inte att köra. Jag har balanserat alla hjul. Ett hjullager var lite glappt så jag provade skruva åt det lite men det vart ingen större skillnad. Har nu även letat efter glapp men inget hittat. Det enda är att på bak axeln har man ett långt stag som går tvärs över som har fått sig en smäll och är lite krökt. Kan det kanske vara anledningen? All hjälp är välkommen.

//Tommy
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Jag har ett liknande problem på min Audi A6 2.3E 5cyl just nu.

När jag kör så kan den helt plötsligt tappa en massa effekt och det vibrerar i hela avgasystemet. Man tror bilen ska lägga av vilken sekund som helst.

Effekt känslan påminner mycket om att köra en Turbo diesel när turbon plötsligt slutar ladda.

Ibland är den trögstartad, när den väl startar så luktar det rätt mycket oförbrännt bensin.

Tändkablar är bytt och övrigt så är tänddelarna fräscha.

Har nyligen köpt en ny givare "den undre" som sitter på vattenflänsen in mot toppen. Som har kontakt med ECU:n Ska testa byta den och se om det kan bli någon skillnad.
Kostade ca: 700kr på V.A.G
Skriv svar