Tjenare!
Jag skulle önska era synpunkter och råd på detta sedan det kapilärsket
sig för mig...
Jag har haft problem med bränslepumpen som levt om en del
så jag köpte mig en ny samt även nytt bränslefilter.
Monterade denna enligt följande, kopplade loss bränsleslangen
från bensinpumpen, kopplade lossa röret som går mot motorn
från bränslefiltret. Mao tog bort hela sk. bryggan som allt sitter på...
Monterade dit ett nytt bränslefilter med pilarna riktad flödesmässigt
mot motorn som det tidigare satt monterat, tog lös slangen från
bränslepumpen till backventilen? monterade dit den nya pumpen...
Satte dit hela paketet, mätte också upp spänningen på kablarna
så jag var säker att jag satta + på + och - på - och monterade dit
allt...
...men nu till det som förbryllar mig och som hände... bilen startade
inte med den nya pumpen... harvade några få gånger...
nähä...tog lös allt igen, tog bort pumpen och körde den på batteriet
i någon sekund, och den gick ej runt... mao död...
testade den gamla på batteriet, den funkade fint.. körde max 1 sekund
ska jag tillägga på batteriet...
monterade dit den gamla igen, samma situation, bilen startade ej...
tog lös denna igen, och då var även den död....
Har jag missat något fundamentalt här kanske, måste man lufta
någon banjokoppling när monterat, släppa något för att lufta någon annan
stans så den inte brinner kanske... något har jag ju gjort fel, nu
ska jag dit med ytterligare en och jag vill ju inte att detta ska ske igen...
Är ingen mekaniker som så men har lyckats byta kamrem själv så hur
svårt ska det vara att byta en bränslepump?
Några god råd från er skulle uppskattas så det inte sker igen
Tack alla !
Att tänka på vid byte av bränslepump?
Yes, jag var in med pumpen så ska få en ny
En annan fundering då, kan det vara så att det är något galet med
tryckventilen/tryckkammaren eller vad den nu kallas, dvs den lilla
behållaren som sitter mellan bränslepumpen och bränslefilter,
kan man ta bort den?
Tänkte om det kan vara så att den inte släpper igenom soppa
som den bör och att det ger problem som gör att pumpen jobbar
onödigt hårt och brinner?
Jag funderar på att slita lös den och testa utan...
En annan fundering då, kan det vara så att det är något galet med
tryckventilen/tryckkammaren eller vad den nu kallas, dvs den lilla
behållaren som sitter mellan bränslepumpen och bränslefilter,
kan man ta bort den?
Tänkte om det kan vara så att den inte släpper igenom soppa
som den bör och att det ger problem som gör att pumpen jobbar
onödigt hårt och brinner?
Jag funderar på att slita lös den och testa utan...
- coupesudden
- GT-fanatiker
- Inlägg: 255
- Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
- Ort: sunne
ja du kan ta bort den MEN ... den hjälper till vid plötslig acceleration och när du startar bilen ... men det du för göra är att du får vänta tills pumpen gått klart innan du startar den å kanske får leva med nån enstaka ryck vid fullgaspådrag .... OCH för guds skull ha inte sönder den !!! den är dyrare än guld !!
// mvh janne sundin
// mvh janne sundin