Bild request motorrum/motorfäste

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
PetterQ
GT-intresserad
Inlägg: 41
Blev medlem: tor apr 09, 2009 12:58
Ort: G

Bild request motorrum/motorfäste

Inlägg av PetterQ »

Tjena!!

Söker en bild på motorn, i fram vid motorfästet, en stödarm som det sitter en bussning på.. Skulle vilja ha bilder i alla olika vinklar, ovanför, under om det går, sidorna etc.

Anledningen är till att jag tappade en bussning en gång, trodde att den var slut, köpte en ny, å märkte idag att den också har trillat av.. Så jag misstänker att nånting fattas där?


Påtal om ingenting, idag gick bilen igenom :)

Tack på förhand!
PetterQ
GT-intresserad
Inlägg: 41
Blev medlem: tor apr 09, 2009 12:58
Ort: G

Inlägg av PetterQ »

*Censur*
Senast redigerad av 1 PetterQ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

pratar vi vanlig gt coupe eller något annat? /micke
PetterQ
GT-intresserad
Inlägg: 41
Blev medlem: tor apr 09, 2009 12:58
Ort: G

Inlägg av PetterQ »

gt_87 skrev:pratar vi vanlig gt coupe eller något annat? /micke
Vanlig GT coupe :) ursäkta att ja inte skrev
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

PetterQ skrev:över 40 visningar och inte en enda som vill ta en bild? ::
Jag HATAR sådana typer av inlägg, vi JOBBAR inte med detta. Det är mitt i högsommarvärmen och det är inte ens säkert att många har en kamera... Kanske inte ens har varit i närheten av sin GT eller vad det nu handlade om för bil som man inte kunde läsa ut...

Hur vore det om du själv tog några bilder på din framvagn och la upp de här, då kanske fler skulle kunna svara på om det ser rätt eller fel ut.
PetterQ
GT-intresserad
Inlägg: 41
Blev medlem: tor apr 09, 2009 12:58
Ort: G

Inlägg av PetterQ »

Edis skrev:
PetterQ skrev:över 40 visningar och inte en enda som vill ta en bild? ::
Jag HATAR sådana typer av inlägg, vi JOBBAR inte med detta. Det är mitt i högsommarvärmen och det är inte ens säkert att många har en kamera... Kanske inte ens har varit i närheten av sin GT eller vad det nu handlade om för bil som man inte kunde läsa ut...

Hur vore det om du själv tog några bilder på din framvagn och la upp de här, då kanske fler skulle kunna svara på om det ser rätt eller fel ut.

Jösses, solsting? nej, jag löser det här på mitt egna vis om de ska vara så här, ha de bra hörs
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är riktigt varmt ute, så det kan ha inverkan, men att gnälla för att folk inte orkar fota i en massa vinklar utan att veta vad det egentligen är du är ute efter, men kan inte tänka dig att göra det själv?

Man kan faktiskt vara lite ödmjuk om man behöver hjälp. Här inne hjälper vi varandra så gott det går, men ingen av oss lackar ur om man inte får svar... ::
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Edis skrev:
PetterQ skrev:över 40 visningar och inte en enda som vill ta en bild? ::
Jag HATAR sådana typer av inlägg, vi JOBBAR inte med detta. Det är mitt i högsommarvärmen och det är inte ens säkert att många har en kamera... Kanske inte ens har varit i närheten av sin GT eller vad det nu handlade om för bil som man inte kunde läsa ut...

Hur vore det om du själv tog några bilder på din framvagn och la upp de här, då kanske fler skulle kunna svara på om det ser rätt eller fel ut.
Det verkar som att forumet håller på att spåra ur. Attityden hos "vissa" gentemot personer som vill ha hjälp och tips verkar hårdna på ett sätt som inte är seriöst. Många av de gamla medlemmarna skriver inte längre i forumet och jag förstår dem. Själv lägger jag ner forumskrivandet nu och jag får se om jag återkommer i framtiden.
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Kan inte annat än hålla med Jojjan, för er som skulle vilja något så finns jag på msn och www.garaget.org/Jimmen!

Fast det får ni nog lista ut själva efter att detta blivit raderat :-P tack och hej!
PetterQ
GT-intresserad
Inlägg: 41
Blev medlem: tor apr 09, 2009 12:58
Ort: G

Inlägg av PetterQ »

Edis skrev:Det är riktigt varmt ute, så det kan ha inverkan, men att gnälla för att folk inte orkar fota i en massa vinklar utan att veta vad det egentligen är du är ute efter, men kan inte tänka dig att göra det själv?

Man kan faktiskt vara lite ödmjuk om man behöver hjälp. Här inne hjälper vi varandra så gott det går, men ingen av oss lackar ur om man inte får svar... ::

Om det är nån som har lackat ur, så är de du! Jag fråga om de inte var någon som ville ta en bild. Hade jag vart förbannad, hade jag väl skrivit "40 visningar och inte en jävel som orkar ta en bild?"

Du verkar inte veta vad ödmjukhet är då jag tycker att mitt inlägg inte alls var att lacka ur, det var en rak och enkel fråga, utan lackerier, för jag var inte ett dugg förbannad utan bara förvånad över att ingen ville/hade lust att ta bild..

Om du inte håller med mig så får jag dra mig ifrån de här forumet, för jag vill inte vara någon pest
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

jisses vilket krig det blev över detta. tycker inte sånt är kul. jag ska fota lite imorgon efter jobbet för jag är sån som vill hjälpa folk i den mån jag kan/micke
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag har sett detta fenomen på många forum och jag läste ditt inlägg som att du tyckte att det var riktigt illa att vi inte kunde masa oss ut och ta bilder åt dig. Vi försöker väl hjälpa till så gott vi kan och jag tolkade ditt inlägg som att vi var lata och otrevliga som inte hjälpte dig, med ett jobb som faktiskt tar en stund att ordna till så här i semestertider...

Kan hända att du inte menade så, men jag tolkade iallafall det på det viset och gör det fortfarande om jag läser ditt inlägg. Den som känner mig vet att jag är väldigt ödmjuk, men jag kör en hård linje i forumet och vill inte att det här forumet innehåller en massa skitsnack i "chattrådar" som förekommer på vissa forum. Jag är moderator på ett vädligt seriöst Volvoforum också, vi kör samma linje där och det fungerar väldigt bra.

Den som inte anser att jag är seriös får gärna skriva det rakt ut, jag lägger ner hur mycket tid som helst på det här stället (och en hel del pengar också...) och vill att forumet håller en seriös nivå. Att folk inte skriver här kan även bero på att deras GT-intresse också har svalnat. Det skrivs ungefär lika "mycket" som det alltid har gjorts här.

Ni som inte vill hänga här, det är Ert val, jag kommer inte att tvinga någon att stanna kvar. Jag och många med mig har ett stort intresse för de här bilarna och forumet kommer att finnas kvar här oavsett vad som händer.
PetterQ
GT-intresserad
Inlägg: 41
Blev medlem: tor apr 09, 2009 12:58
Ort: G

Inlägg av PetterQ »

Edis skrev:Jag har sett detta fenomen på många forum och jag läste ditt inlägg som att du tyckte att det var riktigt illa att vi inte kunde masa oss ut och ta bilder åt dig. Vi försöker väl hjälpa till så gott vi kan och jag tolkade ditt inlägg som att vi var lata och otrevliga som inte hjälpte dig, med ett jobb som faktiskt tar en stund att ordna till så här i semestertider...

Kan hända att du inte menade så, men jag tolkade iallafall det på det viset och gör det fortfarande om jag läser ditt inlägg. Den som känner mig vet att jag är väldigt ödmjuk, men jag kör en hård linje i forumet och vill inte att det här forumet innehåller en massa skitsnack i "chattrådar" som förekommer på vissa forum. Jag är moderator på ett vädligt seriöst Volvoforum också, vi kör samma linje där och det fungerar väldigt bra.

Den som inte anser att jag är seriös får gärna skriva det rakt ut, jag lägger ner hur mycket tid som helst på det här stället (och en hel del pengar också...) och vill att forumet håller en seriös nivå. Att folk inte skriver här kan även bero på att deras GT-intresse också har svalnat. Det skrivs ungefär lika "mycket" som det alltid har gjorts här.

Ni som inte vill hänga här, det är Ert val, jag kommer inte att tvinga någon att stanna kvar. Jag och många med mig har ett stort intresse för de här bilarna och forumet kommer att finnas kvar här oavsett vad som händer.
Förstår precis vad du menar.. Som sagt mitt inlägg var inte som du tror utan mer som en fråga.. Är skyldig dig en ursäkt.. så Ursäkta mig Edis, du gör ett jättejobb med forumet!! Ska börja låta lite mer ödmjuk i framtiden :)

Nu lägger vi den här diskussionen på is tycker jag!

Micke; Skulle vart underbart om du orkade göra det.. Men jag har nämligen börjat misstänka att de är bussningen till stödarmen bak som är slut eftersom motorn har en tendens till att lyfta..
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

nu har man fotat lite hoppas det hjälper dej något



Bild

Bild

Bild

Bild
PetterQ
GT-intresserad
Inlägg: 41
Blev medlem: tor apr 09, 2009 12:58
Ort: G

Inlägg av PetterQ »

Tack så mycket! *yes*

nu ser jag iallafall att de inte är något som fattas.. ska ta å kolla hur bussningen på bakre stödarmen ser ut, om det inte är det som är problemet så tror jag att bilen kommer att säljas då inte pengarna/tiden finns för att fixa problemet tyvärr.. men så är det att vara utan jobb!
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

va så lite så. men hur ser din ut när den gått sönder? micke
PetterQ
GT-intresserad
Inlägg: 41
Blev medlem: tor apr 09, 2009 12:58
Ort: G

Inlägg av PetterQ »

gt_87 skrev:va så lite så. men hur ser din ut när den gått sönder? micke
Den går inte sönder, den ramlar av :(
Mickel
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: tor aug 06, 2009 19:48
Ort: V

Inlägg av Mickel »

Vad fyller den för funktion? Ska den hindra motorn från att luta för mycket bakåt?
Nergal
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: fre jul 24, 2009 12:23

Inlägg av Nergal »

Mickel skrev:Vad fyller den för funktion? Ska den hindra motorn från att luta för mycket bakåt?
Japp precis så.
Brukar inte vara ngt problem så länge de andra fästena är schyssta.
Skriv svar