vacum problem

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

vacum problem

Inlägg av GTCOUPE »

heejsan hittade denna lilla förnurliga grej som är till eco mätaren i bilen men vet inte hur den ska sitta :/ det finns 3 stycken slangar vad jag har listat ut en så länge är att en av slangarna går in i bilen till eco mätaren och en går till vacum omkopplaren men vart går den tredje?
hjälp(a)


Bild[/img]
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Vet inte om det hjälper, men har du sett denna bilden:
Bild
Vet inte ens om de slangarna är med där överhuvudtaget...
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

jag har letat vet inte riktigt om de är med där :/
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Jag är osäker men har svagt för mig att en av dem går till insuget på en av rören precis innan spjället.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

På min 86:a gick slangarna med den svart/vita dosan mellan insuget och cut-offventilen under insuget och dosan på fördelaren.

Jag tror det var så... Var ju flera minutersedan jag var ute och kollade. Kanske får smita ner och kolla imorgon igen... :oops: :oops:
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

ja gör det snälla:) måste veta var dom går(a)
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

vacumproblemet är löst ^^
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

GTCOUPE skrev:vacumproblemet är löst ^^
ett tips, skriv gärna vad lösningen var för nånting! som i detta fallet så kan du skriva var slangarna skulle gå nånstans. hjälper oss andra ofantligt mycket som pillar på vakum-prylarna i våra bilar! :)

eftersom vakum-slangarna får bytas efter några års bruk så kommer det säkerligen liknande frågor upp igen, och istället för att det ska komma upp likadana trådar igen så kan det vara kul att kunna hitta denna tråden med en lösning i :)

som sagt så hjälper det oss andra väldigt mycket, min märkes-kollega! :)

MVH Phille
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

okej :) jo problemet var ett felaktigt vacumschema jag fick tag i ett schema till en kohler motor dom är ju lite speciella när det gäller vacum systemet men jag kommer lägga ut mitt egna vacumsystem som jag ffick tag i :) så ni kan se :)
Skriv svar