Coilovers

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
PetterQ
GT-intresserad
Inlägg: 41
Blev medlem: tor apr 09, 2009 12:58
Ort: G

Coilovers

Inlägg av PetterQ »

Är det någon som har en aning om det finns coilovers till våra ögonstenar? Har letat som en idiot men hittar absolut ingenting :( finns det kanske till någon annan modell som passar? Tacksam för svar
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Re: Coilovers

Inlägg av Edis »

PetterQ skrev:Är det någon som har en aning om det finns coilovers till våra ögonstenar? Har letat som en idiot men hittar absolut ingenting :( finns det kanske till någon annan modell som passar? Tacksam för svar
Har också letat mycket, men har inte hittat några. Man får nog bygga egna om man ska få till något.

Flyttade inlägget till Drivlinan från Övrigt
Nergal
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: fre jul 24, 2009 12:23

Inlägg av Nergal »

Jag fick prisuppgift på KW-coilovers till urquattron för några år sen så den stämmer säkert inte men gick iaf för en ca 5år sen på 17k om jag lämnade in mina fjäderben.
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

034motorsport har jag för mig förhandlade fram någon deal med KW om att man ska slippa skicka in sina egna fjäderben, men är osäker på om det innefattade urquattron eller om det bara var de nyare audi 80 90 coupe, kolla deras hemsida så finner ni svaret.
http://www.034motorsport.com/product_in ... cts_id=592

Sen finns även FK Automotive, svensk återförsäljare är hova.com, här ska man skicka in sina egna fjäderben först, men de HAR till urquattro och även gt coupe quattro, dock osäker på den vanliga gt'n.

Det är de alternativ som finns som jag funnit under 2 års letande.
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
ur_quattro
GT-intresserad
Inlägg: 45
Blev medlem: fre maj 26, 2006 17:04
Ort: Lycksele

vilket ända mål används bilen till?

Inlägg av ur_quattro »

ja vet att dom är ganska noga om hur fjäder benen ser ut då man skickar in dom till tex kw dom mätar upp benen ordentligt så att dom inte är skadade på något viss och om dom är de så får du till bax de skadade uttan ombyggnad. köp tex vanliga sänk fjädrar och riktiga dämpare. de är iaf mitt förslag.

Mvh L
jockelind
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: sön nov 18, 2007 10:17
Ort: Skellefte�

Inlägg av jockelind »

Köpte dom här och min gt ligger som en gokart efter vägen...
http://www.stytun.se/index.php?act=viewCat&catId=63
/jocke
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

ingen som hittat några coiloverkit i sverige?
Die for metal!
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

dagg skrev:ingen som hittat några coiloverkit i sverige?
inte för rimliga summor iaf :(
jag som troligtvis kommer att köra tyskstuk på min funderar starkt på att köpa ett par coilovers från Technixxx eller vad dom heter (dom som kostar ca 2500-3000:- ) för att sedan modifiera om dom så dom passar på min bil. dom coilsen är ju inga feta prylar direkt där man kan ställa in allt mellan himmel och jord. det är ju bara höjd och hårdhet har jag för mig, och det funkar utmärkt för mig som endast ska sänka bilen. den ska ju inte ut på bana ändå :)

MVH Phille
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

bygg egna.. ska jag göra..
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

phille_hbg skrev:
dagg skrev:ingen som hittat några coiloverkit i sverige?
inte för rimliga summor iaf :(
jag som troligtvis kommer att köra tyskstuk på min funderar starkt på att köpa ett par coilovers från Technixxx eller vad dom heter (dom som kostar ca 2500-3000:- ) för att sedan modifiera om dom så dom passar på min bil. dom coilsen är ju inga feta prylar direkt där man kan ställa in allt mellan himmel och jord. det är ju bara höjd och hårdhet har jag för mig, och det funkar utmärkt för mig som endast ska sänka bilen. den ska ju inte ut på bana ändå :)

MVH Phille
okej.. såg nått för 14000:- :shock: de får man ju komplett 4vägs luftfjädring för...

Får se hur jag gör.. kommer nog slänga på en sänkningssats först å besikta med så får man se sen...

Luftfjädring hade setat fint :roll:
Die for metal!
Pirreq
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: ons okt 22, 2008 19:15

Här finns det coilovers.....

Inlägg av Pirreq »

http://www.retroparts.de/

Justerbart höjd o hårdhet på konidämpare.

/pierre J
Skriv svar