extrakorgrenrör

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
pumba
GT-intresserad
Inlägg: 43
Blev medlem: tis sep 08, 2009 13:44
Ort: Hyssna

extrakorgrenrör

Inlägg av pumba »

vart köper man extraktorgrenrör till audi gt?
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

bygg ett eget? inte många såna orginal som finns, dock har jag en orginal som är mkt fin! *yes*
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
pumba
GT-intresserad
Inlägg: 43
Blev medlem: tis sep 08, 2009 13:44
Ort: Hyssna

Inlägg av pumba »

Totti skrev:bygg ett eget? inte många såna orginal som finns, dock har jag en orginal som är mkt fin! *yes*
antar att du inte vill sälja de:P
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

tyska bilarna av modellerna coupe, typ 81 och typ 85 ska tydligen ha extraktor-grenrör av modellen 5-3 vad jag har hört (standard-grenrör), men som sagt så ska dessa vara väldigt ovanliga och svåra att hitta. jag har själv försökt hitta ett sånt men har inte lyckats.

JP Motorsport i helsingborg gjorde några försök på en audi-femma för flera år sedan, men han lyckades inte få fram något som var bra så därför avslutade han det grenrörs-projektet och ägaren till audi'n köpte sig ett orginal extraktor-grenrör som han sedan körde rally med.

någon som vet en byggare av dessa grenrör som håller bra kvalité? d.v.s. något som ger effekt och inte bara håller en hög puts..?
pumba
GT-intresserad
Inlägg: 43
Blev medlem: tis sep 08, 2009 13:44
Ort: Hyssna

Inlägg av pumba »

de undrar jag med
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Sitter och forskar lite ang. extraktorgrenrör..

När mitt motorbygge är klart så vill jag inte sätta dit något audi fabrikstillverkat.
Känns som man missar en massa effekt då.:shock:

Att ge sig på att bygga eget tror jag inte bli så bra efter att ha läst hur mycket saker man ska tänka på när man bygger eget. Definitivt enklare att bygga till en turbobil.

Hittade däremot en firma i tyskland som heter TeZet som gör extraktorgrenrör.
Dock så var priserna ganska höga,, Iofs. så är det handbyggda saker oxå..
Men nästan 10papp för ett extraktorgrenrör.?? hmmm..

http://www.tuning-pro.de/index.php?page ... gorie=Audi
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Nu finns det en billig variant på tyska ebay.
Dock så tycker inte jag personligen att det ser så värst seriöst och utprovat ut jämfört med mitt i rostfritt. Men så skiljer det över 5tusen i pris oxå..*hehe*

http://cgi.ebay.de/Faecherkruemmer-neu- ... 3efa394c7a
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

anledningen till att det är billigare är ju framförallt materialet som inte är rostfritt.
svetsarna ser rätt okej ut. inte dom finaste jag sett i mitt liv, men dom verkar vara utan en massa stänk och liknande.

troligtvis så lär det nog inte ge så värst mycket i effekt eftersom ett extraktor-rör bygger på att ha lika långa rör ifrån toppen till kollektorn.

innerdiametern i rören kanske är aningen grövre än orginal, men jag tror ändå att orginal är mer avstämt för våra motorer än det. hade bara lacken varit aningen seriösare på det så hade det säkert gett ett bättre intryck av grenröret också, men det är inte jag som säljer det så... :)
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Priset kan man väl inte diskuteras innan auktionen är avslutad? :)
Dessutom verkar han bara sälja till tyskland, österrike och schweiz om jag förstått rätt?
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Användarvisningsbild
Emil90q20v
GT-fanatiker
Inlägg: 337
Blev medlem: tor jun 28, 2007 22:33
Ort: Halmstad

Inlägg av Emil90q20v »

sleeper skrev:Priset kan man väl inte diskuteras innan auktionen är avslutad? :)
Dessutom verkar han bara sälja till tyskland, österrike och schweiz om jag förstått rätt?
Hm..
Ni hittade denna med...
Vem tror ni leder auktionen just nu???

Det gäller bara att ha kontakter...
Vi har bekanta i tyskland som ska till norr innan jul..
Mkt billigare att skicka till dem och de tar med sig uppåt..

Om det går över mitt "tak" kan jag kanske förmedla frakten ändå...
Mvh Emil
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Härligt!!
Ska bli spännande att höra hur effekt skillnaden blir med det när du monterat det.
Jag tror iallf. att det blir mer effekt med det änn original.

Även fast det står att dom bara skickar inom sitt eget land så ropar jag in saker ändå. För det mesta går det att lösa med frakten.. Men ibland kan dom vara tjuriga och vägra.. Men det får stå för dom. Så jobbigt är det inte att skicka utomlands jämfört med att skicka inrikes när man ändå står på poststället. *hehe*
Skriv svar