Nu när jag startade den efter att ha bytt dom trasiga vacuumslangarna och thermostaten så gick motorn direkt upp på 2000rpm och ökade sedan sakta utan att jag rörde gasen!
jag lät den öka till 3000rpm sen stängde jag av motorn, så jag vet inte vad som händer efter det om den fortsätter öka eller vad som händer!
Wallin skrev:hmm, nu är det ju såhär att jag var o röck o petade i diverse kablar och liknande, och sen när jag startde den så gick den som den skulle!
är ju lite som vanligt med den där bilen!
Gött att de fixade till sig. lär ju ha varit nå glapp i nån kabel eller nå sånt. kolla om du har nå skadade kablar eller om kontakterna är fulla i skit..
Jag tror på att brytaren inte fungerade riktigt som den skulle, symptomen var precis som för mig när brytaren hade kommit ur läge. Läs om det här: http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1414
Det kan ju vara så att ditt gasreglage behövde rejäl motion för att nå brytaren.
hade samma problemet med min. löste det på samma sätt. men efter att det hade gjort så 4-5 gånger så skruvade jag isär det och gjorde rent allt. så nu funkar det som det ska
Samma fel är tillbaka, kollade om det klickade, mn visste inte riktigt hur det skulle låta, så kollade res.delsbilen och där klickade det.. men inte på Den blå..