Tjenare.
passar naven 5/112 tex från en s4 på gt quattron?
Tänkte vill inte byta hela drivlinan innan jag får börja köra den :P
Men vill ändå ha snygga fälgar på.
Mvh
Victor
Byta nav.
Bak är det bolt on med nav från audi 100 quattro typ 44, dock osäker på vilka årsmodeller och om det även innefattar 100 turbo/turbo quattro. Bara att borra om bromskivan och köra.
Fram krävs det lite mer modifikation med byte av fjäderben etc.
kika på www.motorgeek.com forumet sen sök på "5lug" eller "5x112 conversion" så finns det en del olika alternativ.
Fram krävs det lite mer modifikation med byte av fjäderben etc.
kika på www.motorgeek.com forumet sen sök på "5lug" eller "5x112 conversion" så finns det en del olika alternativ.
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87
Tänkte du köpa en S4 och flytta över hela chassiet till din Gt coupe quattro?
Inget passar... växellådan kan du använda med viss modifiering men fjäderben, bryggor, axlar osv funkar inte.
Det är S2 som gäller, alternativ 20v 80/90/coupe quattro som du sedan byter naven till dem från s2.
Inget passar... växellådan kan du använda med viss modifiering men fjäderben, bryggor, axlar osv funkar inte.
Det är S2 som gäller, alternativ 20v 80/90/coupe quattro som du sedan byter naven till dem från s2.
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87
aha okey.. de visste jag då inte.. har då läst mig te att s4ans drivlina passa på nått engelsk forum. men de är ändå länge kvar innan jag ska göra de för har inte ekonomin sen har jag inte heller lust att riva bilen då jag just fått ihop den.. jag vill gärna köra den innan jag gör de
Men man kan juh jobba med drivlinan på sidan om.
Men man kan juh jobba med drivlinan på sidan om.
S4 chassi kan ja tänka mig passar finemang på t.ex audi 100/200 men S4 är ju en enorm bil, hjulbasen är längre, spårvidden är större osv, stämmer liksom inte ihop med en liten coupe.
Infästningar osv. är identiska med S2, kika lite i början på zlobos shortyprojekt så ser du att han bytt allt till S2. Det är det enklaste sättet om man kommer över ett komplett S2-chassi.
Annars finns det lite enklare sätt, som bak, nav från audi 100, borra om skivorna, klart. Eller kompletta urquattro fjäderben bak inkl. bromsar och skivor, klart.
Fram t.ex audi 80 2-delade fjäderben med audi 100 nav och bromsar från Audi A4 och bakre drivaxlar från tidiga audi typ 85 quattro att använda fram. Den vägen tänkte jag gå innan jag fick tag på S2delar..
Men om det inte är aktuellt just nu så börja lägga undan stålar sen när det dyker upp en krockad S2 eller nån som ska skrota så äre bara att slå till.. de är eftertraktade just p.g.a. att det passar så bra på de gamla typ 85 quattrosarna och gör det till en enkel resa om man ska besikta som ombyggt fordon.
Infästningar osv. är identiska med S2, kika lite i början på zlobos shortyprojekt så ser du att han bytt allt till S2. Det är det enklaste sättet om man kommer över ett komplett S2-chassi.
Annars finns det lite enklare sätt, som bak, nav från audi 100, borra om skivorna, klart. Eller kompletta urquattro fjäderben bak inkl. bromsar och skivor, klart.
Fram t.ex audi 80 2-delade fjäderben med audi 100 nav och bromsar från Audi A4 och bakre drivaxlar från tidiga audi typ 85 quattro att använda fram. Den vägen tänkte jag gå innan jag fick tag på S2delar..
Men om det inte är aktuellt just nu så börja lägga undan stålar sen när det dyker upp en krockad S2 eller nån som ska skrota så äre bara att slå till.. de är eftertraktade just p.g.a. att det passar så bra på de gamla typ 85 quattrosarna och gör det till en enkel resa om man ska besikta som ombyggt fordon.
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87