Vacuumschema

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Vacuumschema

Inlägg av Edis »

Passade på att ta en bild på 86:ans schema nu när jag var ute och fotade gasdämparna:
Bild

Edit:Klistrade tråden
Senast redigerad av 1 Edis, redigerad totalt 0 gånger.
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

den gula slangen, är det en vakum-klocka den går till? var sitter den? vad har den för funktion?

om jag förstår bilden rätt så är den gula en av dom där 2 slangarna på ovansidan av insuget..? d.v.s. ganska nära och i samma höjd (från marken sett) som gas-wiren..?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

phille_hbg skrev:den gula slangen, är det en vakum-klocka den går till? var sitter den?
Den går till EGR-ventilen och den sitter längst fram på motorn ansluten på grenröret. Går inte att missa den om du öppnar huven (om du har en EGR-ventil vill säga).
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

tack! kikade igenom schemat under min huv i förrgår eller nåt och såg samma sak.

den "mystiska" vakum-slangen som jag trodde var den gula gick till en vakum-mätare (ekonomi-mätare) som någon föregående ägare kopplat in.

jag har lite frågor, men vill inte "smutsa ner" din tråd, så jag skickar PM till dig istället.

MVH Phille
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

vad går den vita till som det står only quttro på ?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

GTCOUPE skrev:vad går den vita till som det står only quttro på ?
Diffen är ju vacuumstyrd, så jag skulle nog kunna gissa på att den går till styrningen av den.
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

okej tack:P var bara nyfiken ^^
Skriv svar