btr på mekaniskt

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

btr på mekaniskt

Inlägg av GTCOUPE »

hur tror ni det ligger till med btr på mekaniskt insprutsystem har inte en anning om sådant :P ?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag är inte så hemma på det heller, men i bränslehuvudet sitter det ju en styrtrycksventil som är till för att hålla ett jämnt systemtryck, så jag vet inte om det är lönt att öka trycket överhuvudtaget.

Sedan räcker det ju inte bara med att trycka i mer soppa, det är ju en hel vetenskap att trimma...
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

ja det är det . visst man måste ju följa efter med tändningen när man skruvar upp bensin trycket . men är tveksam med btren på gtcouper med mekaniskt insprutsystem . för om man tänker efter så finns det ju en tryck skruv på bensin fördelaren som styr över system trycket ut till spridarna . och då måste man antagligen sätta en btr på varja spridar rör annarnas får man ju inte reda på systemtrycket . ? eller har jag fel ? .
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är inte bara tändningen som behöver hänga med...

Varför skulle du sätta en bränsletrycksregulator på varje spridare? Systemtrycket som du erhåller från bränslefördelaren kan du ju inte öka med att bara sätta i en regulator efter, för du kan ju inte få högre tryck än vad som kommer in i regulatorn från bränslefördelaren.

Jag har haft lite funderingar på att bygga om den gamla GT:n så att den får ett annat sprut, känns som en roligare lösning om man vill kunna krabbla lite med effekten. Kräver en del arbete, men det är nog ett riktigt roligt projekt som kanske kan ge lite hästar också.

Vill du läsa om trimning av sugmotorer så kan du läsa en del här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493&p=1
Skriv svar