vilka slangar sitter det orginal i gt´s

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

vilka slangar sitter det orginal i gt´s

Inlägg av GTCOUPE »

ja hej:) vet ni vilken sorts slangar som sitter orginal i motorrummet frågan gäller dom stålspunna slangarna som sitter som inlopp och retur ledning i motorrummet. Har dessa slangar en plastledning innanför det stålspunna eller är det en vanlig bensintålig gummislang ?

har även denna fråga vad ni tycker om biltemas stålspunna slang ? är det ¨något ni rekomenderar eller vill varna för att ha det som huvudslang in till fördelaren .

MVH:jimmy
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Ang. biltemas slangar, vet inte hur deras stålomspunna är, men den vanliga så kallade bensintåliga har spruckit sönder i bitar redan innan den hamnat i bilen för mig :/

skulle tro att originalslangarna är bensintåliggummislang med stål runt sig.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

okej :) ne ska sätta dit en btr så det kan vara bra o vet om det är plast eller gummi slang :P hehe tack för ditt svar :) så du rekomenderar inte biltemas slangar .

tack så mycket:)
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

nä det gör jag inte. Däremot såg jag att de har stålöverdrag till slangar, det verkar ju intresant för vakumslangar och liknande, för att inte få problem med att de skav sönder. sen ser det ju snyggare ut ;) men det vara bara en ide jag fick efter att ha sprungit förbi dem sist jag var på biltema. Kanske inte fungerar alls.

BTW, jag kan ha originalslangar liggandes hemma i garaget, osäker på skicket på dem dock, om det är intressant kan jag kolla upp det nästa helg.

Mekonomen eller de andra bilkedjorna brukar ha bra slang på metervara.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Skriv svar