CO skruv
Den sitter emellan bränslefördelaren och gummibälgen över luftkonan. Ett litet hål ner i "huset", kan vara plomberat så inte smuts trillar ner.
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... onic-1.png
Det är den grejen som ser ut som en liten hammare på mätskivans arm
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... onic-1.png
Det är den grejen som ser ut som en liten hammare på mätskivans arm
CO skruv
Tack för snabba svar ska genast kolla, verkar vara almänt strul med tommgången på dessa motorer Jag har bytt kontakten som ska klicka när man vrider i gasspjället,tommgången var bra till en början men nu är den ojänm. Tänkte prova med co`n Mvh geting i Kiruna.
Har du smörjt upp tomgångsventilen? Det går att testa om tomgångsmotorn fungerar om man matar den med 12V, jag har motionerat min några gånger för att hålla den vid liv
Jag tycker inte att du ska "skruva på CO-halten", det är inte den som är ditt bekymmer. Det är tusen saker att kolla innan du ska skruva på den. Det finns en massa trådar om just tomgångsproblem, jag rekommenderar att kika lite i dem.
Jag tycker inte att du ska "skruva på CO-halten", det är inte den som är ditt bekymmer. Det är tusen saker att kolla innan du ska skruva på den. Det finns en massa trådar om just tomgångsproblem, jag rekommenderar att kika lite i dem.
Snyggt & prydligt, jo jag har koll vart den sitter ska ta löst den & rengöra/smörja.Sitter och funderar kan det vara så att min cervopump påverkar tomgången, den har ett dåligt lager som låter illa när motorn har varit igång ett tag.(har bestält en ny) Kan den påverka att tomgången vandrar mellan 800/900varv. Mvh Per.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 264
- Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
- Ort: Helsingborg
ta av remmen lite snabbt och kolla..?geting skrev:Snyggt & prydligt, jo jag har koll vart den sitter ska ta löst den & rengöra/smörja.Sitter och funderar kan det vara så att min cervopump påverkar tomgången, den har ett dåligt lager som låter illa när motorn har varit igång ett tag.(har bestält en ny) Kan den påverka att tomgången vandrar mellan 800/900varv. Mvh Per.
uteslutningsmetoden funkar skitbra i många fall
men när är tomgången som oroligast? kall motor? varm motor?
finns ju en uppvärmningsregulator också som kan spöka.
lite mer info om bekymret så kan säkert någon hjälpa dig eller peka dig i rätt riktning iaf
MVH Phille