Fjädrings byte
Fjädrings byte
Hej, jag går i tankar i att byta fjädrar på bilen då jag misstänker att dom är original eller dom är väldigt gamla. Kollade med VAG vad det kostade för fjädringen o det var 800kr fjädern, glömde fråga om hur mycket det skulle kosta för att låta dom göra det. Nu till mina frågor.
1. Är det svårt att byta fjädring,mycket demontering och sådant innan man kommer åt fjädern (både fram o bak) och behöver man speciella verktyg för jag har ingen lust att sitta i timmar med att byta fjädrar.
2. Eller är det mer prisvärt att köpa KONI dämpare eller något annat Coilovers eller vad det heter?
1. Är det svårt att byta fjädring,mycket demontering och sådant innan man kommer åt fjädern (både fram o bak) och behöver man speciella verktyg för jag har ingen lust att sitta i timmar med att byta fjädrar.
2. Eller är det mer prisvärt att köpa KONI dämpare eller något annat Coilovers eller vad det heter?
Edis som byter dämpare på sig GT http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t= ... =avdragare
Byt själv inte så svårt å så lär man ju sig något samtidigt
Byt själv inte så svårt å så lär man ju sig något samtidigt
Jag hade bytt själv, det lär nog inte vara så billigt på VAG. Följ Edis tråd som länkas till i inlägget ovan så ska du klara det finfint.
Du behövde väl bara byta fjädrar? En uppsättning sportfjädrar som sänker lite kanske är ett alternativ? GE har nog till våra bilar till en vettig peng om det inte lockar att spendera stora summor.
Om ngn vet om det där är bra grejer får dom gärna lämna en kommentar, jag vågar varken säga bu eller bä om kvaliteten.
http://gemotorsport.jetshop.se/default.aspx
Du behövde väl bara byta fjädrar? En uppsättning sportfjädrar som sänker lite kanske är ett alternativ? GE har nog till våra bilar till en vettig peng om det inte lockar att spendera stora summor.
Om ngn vet om det där är bra grejer får dom gärna lämna en kommentar, jag vågar varken säga bu eller bä om kvaliteten.
http://gemotorsport.jetshop.se/default.aspx
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 264
- Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
- Ort: Helsingborg
bromsar byter man utav säkerhetsskäl på båda sidor samtidigt, bara så du vet!Fegis skrev:Tack för tipsen, man kanske skulle ta och byta bromsskivorna ifram och ena trumbromsen i bak när man ändå är igång med allt. Fast det har jag nog inte råd med..
Och ja, jag tror jag bara behöver byta fjädrar ^^
om bilen står på marken och du gungar den, fortsätter den gunga onormalt länge? om du trycker ned bilen i varje hörn, hur beter den sig?
MVH Phille
Då är det kanske bättre att prioritera bromsarna först..?Fegis skrev:Tack för tipsen, man kanske skulle ta och byta bromsskivorna ifram och ena trumbromsen i bak när man ändå är igång med allt. Fast det har jag nog inte råd med..
Och ja, jag tror jag bara behöver byta fjädrar ^^
Du har nog inte sämre fjädrar än mig iaf.. :P
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 264
- Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
- Ort: Helsingborg