Stötdämpare, passar?

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
GT-Bjorn
GT-fanatiker
Inlägg: 168
Blev medlem: sön okt 15, 2006 12:06

Stötdämpare, passar?

Inlägg av GT-Bjorn »

Som rubriken lyder, skall köpa nya stötdämpare och fjädrar då mina knappt går att ha på en cykel för de är så mjuka. Då är min fråga, passar dem även att de säljs under kategori audi 90 (Chassisats Sport
Passar karosstyp 81 1.6 TD/2.0/2.2+ Coupè. Sänker 40mm. )

Sen finns det som sagt 40 mm och 60mm.. Vad rekommenderar ni? ska kunna ha folk i bilen på ett par 205/45(50)/16 utan att det skrapar *yes*

Tack för hjälpen!
'
/Björn *yes*
ViktorGT
GT-intresserad
Inlägg: 21
Blev medlem: fre feb 26, 2010 18:45
Ort: Gnosj

Stötdämpare

Inlägg av ViktorGT »

Jag kör med 40mm på min, och det är lagom enligt mig, men smaken är ju olika :wink:
Audi GT-86
Volvo Amazon -70
GT-Bjorn
GT-fanatiker
Inlägg: 168
Blev medlem: sön okt 15, 2006 12:06

Inlägg av GT-Bjorn »

ja det är sant *yes* Men nu är 40mm beställt iaf. Hoppas det ser vettigt ut.. Oavsett vad jag väljer så blir den ju högre eftersom dem jag har är helt slut *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Har du sett denna tråd:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=2698

Jag tyckte att det blev för högt, så jag lämnade in bilen på sänkning hos en som fixar exakt rätt höjd genom värmning eller vad han nu gör.
GT-Bjorn
GT-fanatiker
Inlägg: 168
Blev medlem: sön okt 15, 2006 12:06

Inlägg av GT-Bjorn »

jo det är sant som du säger edis. Största problemet är att här i nässjö så kan inte de lokala bolagen lägga asfalt, eller så har de bara ett stort skidintresse för det påminner mer om puckelpist än bilväg *yes* men annars får jag söka reda på någon som kan sänka den ytterligare åt mig, ditt blev ju riktigt bra i slutänden :wink: Men skrapar din aldrig i hjulhusen? För det gör min hela tiden som han är nu..( utan nya satsen)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det skrapar inte i där fram, men någon gång har det nog skrapat i där bak, men det gäller ju att ha rätt ET, fälgbredd och däck. Det skrapade i oftare med originalprylarna som var väldigt mjuka.
GT-Bjorn
GT-fanatiker
Inlägg: 168
Blev medlem: sön okt 15, 2006 12:06

Inlägg av GT-Bjorn »

Får hoppas att satsen gör susen för min del då, så man kan köra vettigt utan att vara rädd för en bula i vägen eller farthinder.. *yes*
Skriv svar