Bromsbelägg från Biltema?

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
ploN
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jul 26, 2010 01:06

Bromsbelägg från Biltema?

Inlägg av ploN »

Hej, var och handla min första Gt idag. En Gt coupe -86 (nöjd) :D.
Behöver byta bromsbelägg på den, finns det några från biltema som passar rakt av? Även skivor fram om det finns?

Har sökt runt lite men trådarna är från 06-07 så tänkte att jag lika gärna kan starta en ny.
Hjälp uppskattas då det blir byte imorgon :lol: :lol:

Mvh Robin
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Jag kör med biltema skivor, och dom har funkat utan problem. Så jo, skivor har dom.
ploN
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jul 26, 2010 01:06

Inlägg av ploN »

Men dom har inga skivor till audi gt? Vilken annan audi modell tog du ifrån?

Mvh
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Är väll lika som till Audi 80 bara det är ventilerade skivor.
ploN
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jul 26, 2010 01:06

Inlägg av ploN »

Samma bromsbelägg fram som audi 80 med ventilerade skivor alltså? Hur är det med beläggen bak då?

=)
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

belägen bak är samma på mer eller mindre alla audi. dock rekomenderar jag inte att köra med biltema belägg och framför allt inte skivor. jag har alltid fått skeva skivor efter några mils körning och beläggen räcker knappt en sommar.tycker jag men det är ju lite pris skillnad mellan brembo och biltema dock.
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Bromsarna är ju inte rätt ställe att spara pengar på precis... Körde själv med Biltema på min GT, men hade inte gjort det idag. Sen får man ju tänka på att däcken spelar stor roll för bromssträckan också. Jättebra bromsar med kassa däck ger fortfarande lång bromssträcka.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

jag kör med brembo belägg, men skivorna har hållt och inte blivit skeva eller något sånt. är ju en liten chansning när man handlar på feltema dock.
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

Enda nackdelen med Biltemas grejer är att dom slits något lite fortare. Att dom blir skeva osv beror ju på hur man kör. Jag fick farsans brembo skivor skeva när jag bromsade ner från 200 - 90 pga polis framför också.
Audi GT Quattro -85
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Jo klart beror ju på hur man kör. Men om man ska bara ha skivor och bromsar till bruks bilen till och från jobbet så är det ju skit samma. Då köper även jag biltema skivor och bromsklotsar.man får ju vad man betalar för om man säger så.Åter till ämnet så ja det finns skivor och klotsar som passar gt på biltema borde funka att köra med 90:ans skivor eller audi 100 4bult men är inte hundra på det. har för mig att jag köpte till audi 100 när jag skulle ha till en utav mina gamla gt:s
Skriv svar