Sida 1 av 1

Nästa problem att lösa.

Postat: fre okt 22, 2010 12:28
av tabbe_ras
När jag kopplar på kallstartsventilen så varvar bilen upp till ca 3000varv eller så. Har prövat o byta men inget gott resultat. Värkar som att den inte slår ifrån när man startat för drar jag ur kontakten så går den ner i tomgång. Ska man koppla knapp på den så man bryter strömen i bilen ist? Gott om den är i bruk nu när kylan är här.

Postat: fre okt 22, 2010 21:01
av Nicke-audi
låter som någon givare som sköter detta om jag inte missminner mig. kika runt lite i forumet så hittar du nog lösningen :)

Postat: lör okt 23, 2010 11:37
av tabbe_ras
Hmmm kan det vara så måntro? Får forska mer här på forumet. Kanske någon som haft samma problem?

Postat: lör okt 23, 2010 13:28
av kalle59
kallstartsventilen styrs via en elektrisk ventil och ska bara öppna så länge som startmotorn går så troligtvis har du en defekt kallstartsventil :)
Mvh Kalle

Postat: lör okt 23, 2010 18:27
av tabbe_ras
hmmmm klurigt

Postat: lör okt 23, 2010 18:38
av kalle59
jaschå...hur då ::

Postat: sön okt 24, 2010 14:12
av tabbe_ras
Jag har bytt den elektriska ventilen utan resultat. Kan det vara något före den som spökar? Får nog gå över hela systemet värkar det som. Ingen Gt expert som bor nära Dals Långed som ska komma på kaffe och titta på felet?

Postat: sön okt 24, 2010 14:37
av kalle59
Mät på den så det inte ligger konstantström på den för då öppnar den ju hela tiden, kanske någon som har gjort en sk egen koppling nångång i tiden :lol:

Postat: sön okt 24, 2010 18:34
av tabbe_ras
Ja så kan det vara. Det konstiga är att när jag startat bilen o sen stoppar på strömen då varvar den inte upp. :shock: Ska ta en rejäl koll på allt hela vägen. Har en extrabil o ta delar ifrån :D