tjatja
snabb fråga...någon som vet om bulten till vevaxeln (350nm) är en sträckbult? går denna att använda igen?
tacksam för snabba svar..har lite småpanik..
vevaxelbult = sträckbult?
vevaxelbult = sträckbult?
Rock on !
Jag tror att den ska bytas ut, men jag återanvände den och satte dit ny loctite. ifs sitter den med loctite orginal så då kanske den inte ska bytas ut
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 564
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
- Ort: Uppsala/Alunda
Intressant Tänkte jag lånar tråden lite slipper jag skapa ny när det ändå handlar om samma bult Jag håller på o byter kamremm på urquattron jag köpte mig för 3 veckor sen Grejen är den att den har stått sen 95 så remmarna är inte såå fräscha kan jag säga, men då till frågan, hur gör ni när ni tar bort just denna grova bult som sitter på veven?? Den sitter ju ganska hårt, jag brukar sätta på ett dragskaft som sen ligger mot backen o så kör jag med start motorn, men denna är envis, så tänkte kolla om ni har nåt bra tips
//Audimannen2
//Audimannen2
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Jaha, och var är bilderna på urisen?!?!
Jag byggde ett specialverktyg som passar i remhjulet, verktyget var "ihåligt" så att jag kunde få igenom den "lilla" hylsnyckeln vi använde. Jag och brorsan slet som tusan, med förlängare och annat, så det kändes nästan lönlöst... Men efter att ha värmt runt bulten med en liten gasoltändare så mjuknade gänglåsningen förra ägaren hade använt upp sig och till slut fick vi loss den. Det satt helt galet hårt iallafall.
Kolla här:
http://audi200.se/bilder/verktyg.jpg
och här:
http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho ... ber=960015
Jag byggde ett specialverktyg som passar i remhjulet, verktyget var "ihåligt" så att jag kunde få igenom den "lilla" hylsnyckeln vi använde. Jag och brorsan slet som tusan, med förlängare och annat, så det kändes nästan lönlöst... Men efter att ha värmt runt bulten med en liten gasoltändare så mjuknade gänglåsningen förra ägaren hade använt upp sig och till slut fick vi loss den. Det satt helt galet hårt iallafall.
Kolla här:
http://audi200.se/bilder/verktyg.jpg
och här:
http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho ... ber=960015
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 564
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
- Ort: Uppsala/Alunda
evil.tweety: vart sitter det hålet?? strax under fördelaren där man ställer tändingen elr under bilen??
Edis: Bilder kommer Om jag ska va ärlig så har jag inte tagit en ända bild än :/ ingen ordning alls. Just nu är den ganska rensad i fronten Får prova med nåt drag skaft imorgon för uppfinningsrik är man ju inte så tillverka nåt verktyg är ju bara glömma
Edis: Bilder kommer Om jag ska va ärlig så har jag inte tagit en ända bild än :/ ingen ordning alls. Just nu är den ganska rensad i fronten Får prova med nåt drag skaft imorgon för uppfinningsrik är man ju inte så tillverka nåt verktyg är ju bara glömma
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 564
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
- Ort: Uppsala/Alunda
Problemet löst Jag fick hjälp av brorsan igår med bulten, vi värmde satan, slog på den, värmde ännu mer sen satte vi dit ett grovt dragskaft som låg mot backen sen körde jag en snabbis på starten bara sen va den loss allting är rostigt men det lossnar till slut Så nu ska jag gå ut o byta lite grejer på bettan.