Hmm, kollade på en "sprängskiss" över 100'ans drivlina, slutväxeln ser inte ut att vara densamma som på 80, 90, UrQ, Spq mm.
Yrar jag eller har jag sett rätt?
Trevligt att få höra åsikter om detta pga att jag kommer att ha en "donator" bil av just serien 100!
Drivlina.. Audi 100 Quattro...
Drivlina.. Audi 100 Quattro...
[____]==OOOO==[____]
*Filosofen*
*Filosofen*
- Christian_J
- GT-fanatiker
- Kontakt:
Spelar det så stor roll? Huvudsaken är ju att diffen i lådan har samma utväxling som i bakklumpen, annars blir nog bilen väldigt över- eller understyrd...
Men du kanske funderade på drivaxelsplines och sånt..? Ganska stor skillnad i spårvidd mellan en 100 och en GT, det kanske iof är ett plus om man inte vill köra med 9" fälgar eller större för att fylla ut hjulhusen vid en spq breddning? "Bara" att flytta ut fjäderbenen istället!
mvh
/Christian

Men du kanske funderade på drivaxelsplines och sånt..? Ganska stor skillnad i spårvidd mellan en 100 och en GT, det kanske iof är ett plus om man inte vill köra med 9" fälgar eller större för att fylla ut hjulhusen vid en spq breddning? "Bara" att flytta ut fjäderbenen istället!

mvh
/Christian
drivlina...
Tack för svar 
Tänkte först och främst på "utformningen" av slutväxeln,(ej samma som 80, 90 coupe, UrQ), bryggan verkar inte finnas...

Tänkte först och främst på "utformningen" av slutväxeln,(ej samma som 80, 90 coupe, UrQ), bryggan verkar inte finnas...

[____]==OOOO==[____]
*Filosofen*
*Filosofen*