Samma luftfilterburk på GT som på Uris 86:a?

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Samma luftfilterburk på GT som på Uris 86:a?

Inlägg av Audimannen2 »

Hejsan!! Undrar om det är samma luftburk på GT:n som på Uris 86:a med mekanisk insprutning? alltså om underdelen är lika? :D Har hittat ett filter som ser ut att kunna passa men det står inte att det är till just quattron :D Länk till filtret här: http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui ... 5ada3867db

Nån som provat o byta kanske? *hehe* Tacksam för svar. Ha det gött

//Dennis
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Re: Samma luftfilterburk på GT som på Uris 86:a?

Inlägg av blueman83 »

Audimannen2 skrev:Hejsan!! Undrar om det är samma luftburk på GT:n som på Uris 86:a med mekanisk insprutning? alltså om underdelen är lika? :D Har hittat ett filter som ser ut att kunna passa men det står inte att det är till just quattron :D Länk till filtret här: http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui ... 5ada3867db

Nån som provat o byta kanske? *hehe* Tacksam för svar. Ha det gött

//Dennis
Jag kör med ett sånt där luftfilter på min GT.
Om det passar Urisen vet jag dock ej.

Men om du inte känner för att köpa ett och chansa så har jag ett beggat PK010C
som skumgummit måste bytas på.
Du kan få det för en billig peng med nya lösa skummgummi (luftfilter material) bitar med på köpet. *yes*
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jag har för mig att det är samma storlek men uris burken är i aluminium för att den inte ska smälta när den sitter så nära turbon.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Verkar ju vara ett bra filter iaf :D Blueman83: Man tackar för erbjudandet men jag tror jag beställer ett helt nytt nästan, känns värt o kosta på bettan :D men som sagt tack ändå :D
Evil.tweety: Precis det stämmer bra att urisen har aluminium underdel, men annars ser det ut att vara precis lika som på GT:n så borde passa med det filtret *hehe* Tänkte prova o beställa ett iaf *yes*
Tack grabbar.
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Audimannen2 skrev:Verkar ju vara ett bra filter iaf :D Blueman83: Man tackar för erbjudandet men jag tror jag beställer ett helt nytt nästan, känns värt o kosta på bettan :D men som sagt tack ändå :D
Evil.tweety: Precis det stämmer bra att urisen har aluminium underdel, men annars ser det ut att vara precis lika som på GT:n så borde passa med det filtret *hehe* Tänkte prova o beställa ett iaf *yes*
Tack grabbar.
Det är lugnt det.:)
En notis att tänka på.
Avståndet mellan cylindriska rören som ska få in i gummibussningarna på skärmen
hade inte samma avstånd som på orig. luftfilterboxen.
Jag fick plocka fram bågfilen och kapa bort ett av rören och ersätta med buntband.

Men det behöver inte vara likadant på en Uris.

Men däremot på en Coupe av nyare karossen som ser ut som S2an passande det bult-on.*yes*

Sen kom mitt luftfilter i pulverlackat utförande (silverfärg)
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Okej på så vis, ska kma ihåg det så får vi se hur det blir på urisen :D
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Ville bara meddela att pipercross filtret passade alldeles utmärkt på urisen :D va samma storlek som på gt:n. Så nu vet vi det också, man lär sig nåt nytt varje dag *yes*
Skriv svar