Wr-motor "klipper" vid 4000/rpm, vill inte varva

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Wr-motor "klipper" vid 4000/rpm, vill inte varva

Inlägg av Fladdermusen »

Hejsan! Har en Urquattro -87 med WR-motor som inte varvar mer än 4000/rpm. Fick tips om att det kunde vara en luft-tempgivare som sitter på insuget i närheten av gasspjället, givaren går enligt honom inte att få tag på men den går att reparera vilket nu är gjort men trots detta vill inte motorn varva ur. Har ingen aning vad jag skall gå vidare med i felsökningen, har någon här haft liknande problem?
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

vad är det som händer med motorn vid 4000rpm blir den orkes lös eller klipper den. eller vad händer? kan du bara trycka pedalen i botten och den går upp till 4000rpm och stannar där även att du inte kör?
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

evil.tweety skrev:vad är det som händer med motorn vid 4000rpm blir den orkes lös eller klipper den. eller vad händer? kan du bara trycka pedalen i botten och den går upp till 4000rpm och stannar där även att du inte kör?
Det är även när jag står stilla med bilen, när den kommer upp till runt 4000rpm vill den inte varva mer det är som den går på varvstopp eller liknande. Innan jag reparerade luft-tempgivaren varvade bilen över 4000rpm ibland o ibland varvade den bara upp till 4000rpm.
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jag skulle gissa på bränsle fel. kolla alla slangar så det inte har hoppat isär någon stans.
Skriv svar