Växelreglage Uris

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Växelreglage Uris

Inlägg av Audimannen2 »

Hej alla audi fantaster :D Jo det är så att jag fått problem med växel reglaget på urisen 86:a va på bilträff i västerås i lördags o då när jag var där fick jag inte i backen helt plötsligt, o hem fick jag åka på 4:an *hehe* för 5:an ville inte heller gå i, man kände när man växla från 3 till 4 att det var nåt knas. o så har jag varit till vag i uppsala o det fanns ingenting o få tag på :shock: surt. Finns ett justerande stag på växellådan (är väldigt rostigt) med plast pluppar som jag skulle vilja ha tag på för det finns inte så mkt mer som kan bli glappt, för det går ju stag från spaken ut till lådan. Så därför frågar jag er om ni vet nånstans man kan få tag på grejer? Elr om nån har nåt ligger? :D Tack på förhand.

/Dennis
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Kolla med Quattro tuning o delar(qtd.se) eller sök på tyska e-bay eller Audi Traditon(trshop.audi.de)
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Okej tackar så mkt :D får kolla runt lite. Har iaf haft bilen upp på en lyft o undersökt lite, det finns en arm på lådan som sköter växlarna o back som växel staget sitter på, o på den kulan är det ganska glappt o det räcker ju, för ibland går det hur fint som helst o ibland inte, drygt :/
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

dom där armarna och det som är glappigt på din bil kallas för växel-länkage :)

MVH Phille
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Med finare ord ja :D men nu har jag beställt bussning shortshift mm. från USA för här finns ju ingenting att få tag på :( Så blir nog fint det :D
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Borde väl vara samma på alla gamla audisar. kolla även den lila skruven som håller fast skiten den kan ha släpt.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Måste vara quattro för att det ska vara lika, va även lika på passat synchro 85-88 men hjälper ju inte för 'själva' reservdelen har utgått sen 06/07 :( Allting sitter fast *yes* Men är väldigt glappt på sitt ställe så där felet sitter, går att röra själva länkaget mkt åt alla håll utan att armen på lådan rör sig :D Växlarna funkar oftast men vill inte alltid. Så väntar på lite godis nu, borde kma om 1-2 veckor :D Beställde även en 3" rostfri downpipe *yes*
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Finns ev urqattro låda från 90 på blocket, vet inte om den passar förståss
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Oki nice :D men kör med original ja, är ju inget fel på själva lådan utan bara länkaget, elr rättare sagt en bussning. Är väl en annan diff på den lådan med?
Skriv svar