beror på vilken uris motorn kommer ifrån, och hur komplett den är?
är de från. 20v med elektronisk insprutning, eller 10v med k-jet eländet..
gällande 20v som är lite modernare, så behöver du bara en komplett kabelhärva (inkl box såklart) och koppla in tändström på typ 3 kablar, samt en 30 matning till boxen (kostant ström, men går även med tändström på den) och snoka rätt på boxens utgång till soppapump relät, och på någe vis få den signalen att starta soppapumpen (själv satt jag i nytt relä och kopplade in mig på soppapumpens matarkabel)
samma sak gäller för 10v, plus att du måste ha k-jetenheten med spridarna och allt, då allt är större än den vanliga 136hk (går ej att para ihop om jag minns rätt)
även där kabelhärva med styrbox, och tändströmmar på rätt ingångar.
en del av bilens orginal kablar kan du behålla och koppla in på den nya motorn, ex. vattentemp mätare, oljetryckgivare (med enpols-kontakten) osv.. resten hänger du åt sidan å rullar ihop å gömmer lite fint om du vill ha möjligheten att byta tillbaks i framtiden..
ingen raketforskning med detta motorbyte, blir det aktuellt så går elscheman att fåtag på så du hittar rätt i kabeldjungeln, lite testpenna å multimeter så brukar det lösa sig
har själv gjort båda varianterna, då i en äldre 100, först med 10v turbo, och senare med en 20v turbo..
gör du operationen och det går vägen så allt funkar å är frid å fröjd.. så funderar du på trimmning bör du ta en titt på bränslesystemet, så stackarn får den soppa han vill gotta åt sig.. hett tips
