Givaren till oljetempmätaren

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
GTAnders
GT-intresserad
Inlägg: 28
Blev medlem: lör okt 15, 2011 08:33

Givaren till oljetempmätaren

Inlägg av GTAnders »

Var sitter givaren till oljetempmätaren? mätaren verkar inte fungera så jag tänkte kolla vad som kan vara fel, men jag vet inte var givaren sitter, nån som har bra koll?

/Anders
Användarvisningsbild
Audi Gt
GT-intresserad
Inlägg: 19
Blev medlem: ons sep 21, 2011 14:11
Ort: Emmaboda

Inlägg av Audi Gt »

om du hissar upp bilen i framänden och lägger dig under så du har generatorn på din högra sida så tittar du in mot oljetråget så sitter de 1st enpolig givare i framkanten vid oljetråget

enligt V.A.G så skulle de va den givaren jag har nämligen samma problem med min så jag kollade upp var den satt :D
Användarvisningsbild
GTAnders
GT-intresserad
Inlägg: 28
Blev medlem: lör okt 15, 2011 08:33

Inlägg av GTAnders »

Tack!

Den givaren har jag sett, då blir det alltså till att försöka luska ut varför den inte vill va med.

Förresten, är det någon som vet ungefär vad/hur mycket oljetämpmätaren visar vid "normal" körning?

/Anders.
Användarvisningsbild
Audi Gt
GT-intresserad
Inlägg: 19
Blev medlem: ons sep 21, 2011 14:11
Ort: Emmaboda

Inlägg av Audi Gt »

troligtvis så är det nog givaren som har gett upp

hmm har för mig att när min mätare funkade så visade den runt 130 grader vid normal körning dock vet jag ju inte om den stämde helt 100
Användarvisningsbild
GTAnders
GT-intresserad
Inlägg: 28
Blev medlem: lör okt 15, 2011 08:33

Inlägg av GTAnders »

Tja, 130grader kan väl kanske vara rätt och då visade den ju nått iallafall, min visar inget alls, men jag ska försöka få liv i den igen.

/Anders
Skriv svar