slang till slavcylinder?

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Karll
GT-intresserad
Inlägg: 17
Blev medlem: ons maj 30, 2012 18:10

slang till slavcylinder?

Inlägg av Karll »

tjenare!

Beställde en slang till slavcylindern från attevikt för några veckor sedan och tänkte va gött att man fick tag i den så smidigt! men när ja väl fick hem den så fanns det inga nipplar på den. och ringde därför upp dom och frågade om jag hade fått fel men tydligen har dom inga sådana nipplar, så dom skickade bara en vanlig slang. smart!
så nu är min fråga om det är någon som beställt en sådan här slang någon stanns eller vet vart man kan beställa?

mvh/karl
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Re: slang till slavcylinder?

Inlägg av phille_hbg »

Karll skrev:tjenare!

Beställde en slang till slavcylindern från attevikt för några veckor sedan och tänkte va gött att man fick tag i den så smidigt! men när ja väl fick hem den så fanns det inga nipplar på den. och ringde därför upp dom och frågade om jag hade fått fel men tydligen har dom inga sådana nipplar, så dom skickade bara en vanlig slang. smart!
så nu är min fråga om det är någon som beställt en sådan här slang någon stanns eller vet vart man kan beställa?

mvh/karl
om du menar den slangen som är ca 20-30 cm lång så sprack den på min bil för några år sen. jag åkte till hydroscand (eller om det var något liknande?) och fick en ny slang pressad. kostade onödigt mycket pengar för något så enkelt, men det gick snabbt för dom att fixa det om jag minns rätt.

MVH Phille
Karll
GT-intresserad
Inlägg: 17
Blev medlem: ons maj 30, 2012 18:10

Inlägg av Karll »

Men var så att min ena nippel gick av när jag bytte slavcylindern och var på slangsnabben och frågade men dom hade inga sådana. Och nu hade det varit skönt att ha en sådn så man kan ta ut gtn snart:)
Skriv svar