Sida 1 av 1

kamremsbyte

Postat: sön nov 16, 2014 20:38
av leffe.b
Så var det då dax att montera nya kamremen inköpt på mekonomen som skulle passa min 81a uris.men nä den va för kort.bara byta.vattenpump o hjulet ver kar stämma.men nu undrar jag om det är rätt motor i.dom före mig kan ju ha bytt.motorkoden är 035103373 AD.om man kan få lite uppgifter på den så är det lättare för fortsatt renovering, :D

Postat: sön nov 16, 2014 21:08
av Nosliwe
Nu vet jag inte hur det är med urquattron, men GTn finns det 2 olika löphjul till varav det ena är större än det andra. Möjligen inte så på urisen med och du har fått en rem för det lilla hjulet?

Postat: tis nov 18, 2014 21:19
av evil.tweety
Det finns 2 olika kamremar på dom där tydligen. Den nyare har lite längre har jag för mig eller om det var tvärt om. du kan räkna tänderna på din gamla rem och se vilken du har. Var så länge sen jag höll på med det där nu så jag kommer inte i håg hur mycket det var som skillde sig. Men tror det var 137 mot 142 tänder eller något sådant. Hadde iaf ett jävla bekymmer att få tag till min coupe för ett tag sen när jag skulle byta. Enklast är att räkna tänderna på remmen iaf. *yes*

Re: kamremsbyte

Postat: ons nov 19, 2014 19:47
av Flipman
Tjo! :)

Du bör ha en 113 tänders kamrem om du har en 81:a.

De första åren (80-83) så hade motorerna ingen löprulle.
Runt -84 så blev det 120 tänder, och löprulle monterades på motorn.

Står mer detaljerat här:
http://www.isham-research.co.uk/quattro/i5_cambelt.html


Mvh Emil



leffe.b skrev:Så var det då dax att montera nya kamremen inköpt på mekonomen som skulle passa min 81a uris.men nä den va för kort.bara byta.vattenpump o hjulet ver kar stämma.men nu undrar jag om det är rätt motor i.dom före mig kan ju ha bytt.motorkoden är 035103373 AD.om man kan få lite uppgifter på den så är det lättare för fortsatt renovering, :D