Damasker

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
warniee
GT-tok
Inlägg: 133
Blev medlem: lör sep 01, 2007 10:56
Ort: Venjan

Damasker

Inlägg av warniee »

Hej då min gt quattro stått i en massa år har en del av mina drivknutsdamasker givit upp. Har kollat lite på bildelaronline24.se men hittar bara till dom yttre fram. Men jag skulle ju även behöva dom inre plus att minst en yttre och inre är slut bak. Verkar finnas till urqattro, har dom grövre axlar och knutar? eller passar dom?
Min bil har även ABS
Sen skulle jag behöva en till karadanaxeln också.

Är det nån som har något svar på mina funderingar ?
mvh Dennis
Användarvisningsbild
warniee
GT-tok
Inlägg: 133
Blev medlem: lör sep 01, 2007 10:56
Ort: Venjan

Inlägg av warniee »

Kollade lite närmare på damaskerna och hittade nå nummer på dom . googlade numret och kom in på nån sida där måtten på damaskerna stod skrivet. Sökte vidare och lyckades hitta på några som borde vara rätt men det återstår ju att se när dom kommer hem.

Damask till kardan kvarstår dock att hitta på.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Tjoo jag böt på min uris för nåt år sen o köpte bromsar, damasker osv. av Erik på www.qtd.se ring till han vet jag :D Urisens drivlina är i stort sett identisk som din gt Quattro, har för mig att det enda som skiljer är drivaxlarna som är grövre på uris sen grövre hjullager men det ska ju inte du ha. Men om det är samma knutar o damasker vet Erik isf. Sen damask till kardan tror jag är kört elr så får nån rätta mig om jag har fel. Läste nånstans förut om att skulle man ha nåt till kardan så var det hela du fick köpa (dyr) det gick ej o byta elr köpa rättare sagt reservdelar som jag fattat vilket är helt sjukt egentligen. Hoppas du får till det. Lycka till :D
Användarvisningsbild
warniee
GT-tok
Inlägg: 133
Blev medlem: lör sep 01, 2007 10:56
Ort: Venjan

Inlägg av warniee »

Drivknutsdamaskerna tror jag att jag har hittat på var en som måtten inte stämde helt hundra på men de var så lite så den bör funka.

Åhå det lät då inte nå vidare om man ska bli tvungen att köpa en hel kardan för att en damask har möglat sönder.
Ja men jag slår nog Erik en signal han lär väl kanske veta om det finns att få tag på. Tack så mycket för tipset.

ja tack behöver nog all lycka till man kan få hehe.

(man skulle nog hållit sig till att enbart skruva jänkare där man kan hitta allt även fast de är över 60 år gamla)
Skriv svar